چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح آبرسانی زراعی در روستای عین شیخ

اختصاصی همای گیلان، در پنجمین روز از هفته دولت پروژه آبرسانی زراعی به روستای عین شیخ با حضور فرماندار شهرستان و دکتر آریا منش بخشدار دیلمان، رئیس جهاد کشاورزی سیاهکل،پارسا فرمدیر باغبانی چهاد کشاورزی استان ، هادی زاده مدیر عشایری جهادکشاورزی استان و ..به بهره برداری رسید
کوهستانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و خیرمقدم به حضار گفت: برای اکثر طرح های شهرستان سیاهکل به ویژه منطقه دیلمان و پیرکوه از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده میشود و ما به اعتباراتی که در کمیته برنامه ریزی مستقر میشود اکتفا نمی کنیم .
وی افزود: طرح های انتقال آب که از صندوق توسعه ملی استفاده میشود را با ۸۵درصد بلاعوض و ۱۵درصد سهم مردم که بصورت خودیاری است و پولی از مردم گرفته نمیشود انجام میدهیم.
وی در خصوص پروژه آبرسانی یادآورشد: همزمان ۳ طرح انتقال آب کشاورزی آماده بهره برداری داریم که در روستای عین شیخ با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان و با پوشش ۱۳۰هکتار،کمنی با اعتبار۷۵۰ میلیون تومان و پوشش ۲۲۵ هکتار و گیلارکش با اعتبار ۴۷۰ میلیون تومان و پوشش ۱۴۰هکتار اراضی و درمجموع به طول ۲۳ کیلومتر به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: ۱۱ کیلومتر فقط در روستای عین شیخ آب زراعی انتقال داده ایم که باعث میشود تبخیر و نفوذ عمقی وجود نداشته باشد و آب بدون هدر رفت به دست کشاورز برسد .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعلا در این مرحله آبرسانی بصورت غرق آبی است اما بعدها میشود روی همین پروژه آبرسانی قطره ای انجام داد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …