چاپ مطلب چاپ مطلب

امداد رسانی به بیش از ۲۳ هزار نفر در دو ماهه گذشته

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد: از آغاز اجرای طرح زمستانه امداد و نجات تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از مصدومان و حادثه دیدگان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند.

untitled
دکتر علیرضا خصوصی اظهار داشت: با اجرای طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در ۱۹ پایگاه ثابت ، سیار و موقت در نقاط حادثه خیز و پرتردد استان ، ۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر از مصدومان ، حادثه دیدگان جاده ای ،دریایی ، هوایی ،کوهستان و در راه ماندگان در برف و کولاک از خدمات امداد و نجات و کمک های اولیه هلال احمر استان در سراسر شهرستانهای گیلان بهره مند شدند.
وی گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۷۰ نفر از در راه ماندگان در برف و کولاک اسکان اضطراری داده شدند و ۴۵۴ نفر از مصدومان حوادث توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستان انتقال یافتند.
خصوصی تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار ۶۸۰ بسته غذایی از انواع اقلام زیستی در بین حادثه دیدگان توزیع شد .
این مسئول انجام ۲۱ سورتی پرواز جهت انتقال مصدومان و توزیع اقلام زیستی در بین گرفتاران در برف و کولاک را نیز از دیگر اقدامات امدادو نجات این جمعیت در این مدت عنوان کرد.
وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی خاطر نشان کرد : هموطنان در هنگام وقوع حوادث و در صورت نیاز به خدمات امدادی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس حاصل نمایند و از خدمات امداد و نجات هلال احمر گیلان به صورت رایگان بهره مند شوند. شایان ذکر است : طرح زمستانه امداد و نجات، امسال با همکاری بیش از ۸ هزار و ۵۵۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب هلال احمر و سازمانهای اورژانس ، پلیس راه و راهداری به اجرا درآمد./آریا

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …