چاپ مطلب چاپ مطلب

بائوج لاهوتی پاسخ داد: درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی در کجا هزینه می‌شود؟

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، کاهش تلفات رانندگی با تبعیت از الگوی کشورهای توسعه‌یافته را در گروی سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و آموزش دانست.
 همای گیلان ، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به محل هزینه کرد جریمه‌های رانندگی گفت: هم‌اکنون بخشی از منابع لازم برای اداره و تامین تجهیزات راهداری‌ها، شهرداری، نیروی انتظامی، حوزه فرهنگ ترافیک و صندوق دیات از محل دریافت جریمه‌های راهنمایی و رانندگی فراهم می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مواردی که باید درآمد حاصل از جریمه‌های رانندگی برای آن هزینه شود، فرهنگسازی است، چرا که در بسیاری از کشورهای دنیا اجباری برای پرداخت جریمه وجود ندارد و مردم از نظر فرهنگی به این نتیجه رسیده‌اند که باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: یکی از مصادیق تبدیل به فرهنگ شدن قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده از کمربند ایمنی است که در گذشته هیچ فردی در کشور رعایت نمی‌کرد، ولی هم‌اکنون هفتاد درصد مردم بدون اینکه نگران جریمه باشند به این امر مبادرت می‌ورزند، ضمن اینکه نصب دوربین‌های راهنمایی و رانندگی اقدامی در جهت تکامل این فرهنگ بود.

بائوج لاهوتی اظهار کرد: بی‌تردید سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگسازی و آموزش از محل دریافت جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، کشور را به سمتی سوق می‌دهد که از تعیین مبالغ تنبیهی بی‌نیاز شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بی‌تردید در کشورهای توسعه‌یافته نیز مواردی که امروز در حوزه راهنمایی و رانندگی تبدیل به فرهنگ شده، پیش از این قوانینی بوده که با اهرم فشار و کنترل تبدیل به فرهنگ شده است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، تاکید کرد: هم‌اکنون کاهش تلفات رانندگی و هزینه‌هایی که در این حوزه به کشور تحمیل می‌شود از طریق فرهنگسازی و آموزش قابل تحقق بوده که تامین منابع لازم برای آن نیز از محل دریافت جریمه‌های رانندگی امکانپذیر خواهد بود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …