چاپ مطلب چاپ مطلب

بازار معاملات بر سر شهرداری چاف و چمخاله به چه سمتی خواهد رفت؟

همای گیلان:در نظام حکومتی ما،شوراها یکی از ارکان مهم و کلیدی این نظام و به عنوان مکمل که در کلام مقدس الهی و سیره انبیاء و اولیاء‌ نیز به اهمیت آن پرداخته شده است به حساب می آید.

یکی از نتایج مهم محوریت اصلی شورا در نظام اسلامی پرهیز از تمرکز قدرت و روی آوردن به محیط اجتماعی، به منظور بهره‌جویی از استعدادهای مردمی برای حل مشکلات و معضلات خود آنان می‌باشد.

 chafled

از نظر سیاسی نیز عدم تمرکز و اعمال آن از طریق شوراهای محلی و مردمی تأمین کننده خواست و اراده مردم و به منزله اعمال و اجرای شیوه خاصی از دموکراسی می‌باشد. این شیوه که امور اهالی به خود آنان واگذار شود تا با بهره‌گیری از امکانات محلی و توانایی‌های خود جوش خویش آن را به انجام برسانند حد اعلای دموکراسی به شمار می‌رود.

 

اما در دو سالی که گذشت این نهاد مردمی که در واقع موتور محرک هر شهری به شمار می‌رود متأسفانه در چاف و چمخاله لنگرود دو سال پر ماجرا را پشت سر نهاد و با ایجاد حواشی مخرب به میزان قابل توجهی وجهه خود را به عنوان یک نهاد مردمی در میان مردم از دست داد.

عملکرد شورا در سال دو سال جاری نه تنها رضایت مردم و بویژه نخبگان و صاحب نظران را جلب نکرده بلکه برخی از حرکاتی که از درون آن و یا از زیر مجموعه آن سر می‌زند باعث ایجاد یاس و ناامیدی توأم با بدبینی نسبت به آن در میان شهروندان چاف و چمخاله شده است.

البته چالش شوراهای شهر و شهرداری ها تنها به این منطقه معطوف نمی شود.متاسفانه  مردم گیلان شاهد یکی از بدترین دوره های شوراهای شهر و روستا هستند.

پس از کناره گیری یا برکناری شکیب شهردار چاف و چمخاله لنگرود،بازار داغ معاملات بر سر اینکه چه کسی شهردار شود ادامه دارد.

بررسی ها و شنیده های از یک منبع آگاه حکایت از آن دارد که هر کسی یکی دو تن از اعضای شورای شهر مذکور را واسطه قرار داده و خود را تعرفه کرده است

حال به جای آنکه از این شهرستان که قابلیت تبدیل به منطقه آزاد دیگری در گیلان دارد افراد به دنبال لابی گری و دادن امتیاز به همدیگر هستند تا باز هم در یکی دیگر از شهرهای استان،فرصت سوزی دیگری اتفاق افتد.

با بررسی کارنامه و سوابق افرادی که به هرشکل خود را  چه در چاف و چمخاله لنگرود و چه در بعضی از نقاط دیگر استان تعرفه کرده اند، می توان به این واقعیت پی برد که چرا دولت به دنبال حذف شوراهای شهر و انتخاب شهردار توسط مردم است.

۱ رضا ذاکری که هم اکنون سرپرست شهرداری چاف وچمخاله است و قبل از این مسئول عمران این شهرداری بود.

۲ علیرضا حکیم زاده که در سابقه خود مسئول هیئت شنا و هم اکنون نیز مسئول ورزشهای همگانی شهرستان لنگرود را بر عهده دارد.

۳ سید مهدی رجایی : رئیس ستاد روحانی در لنگرود و فعال انتخاباتی ستاد موسوی در سال ۱۳۸۸، مسئول آموزشگاه موسیقی چکاوک، مشاور عالی فرماندار لنگرود.

۴ ناصر رنجبر نیاول : شهردار و بخشدار مرکزی سیاهکل و معاونت فعلی شهرداری شلمان.

۵ مصطفی پروانه – خبرنگار آزاد صدا و سیمای مرکز گیلان

به گزارش تابناک گیلان به نقل از یک منبع آگاه، ذاکری و حکیم زاده شانس بیشتری برای نشستن بر سکان شهرداری چاف و چمخاله را دارندتابناک

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …