چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور رئیس مدیریت بحران کشور/ ستاد مدیریت بحران گیلان تشکیل شد / اختصاص ۲۰۶ میلیارد تومان به گیلان

ستاد مدیریت بحران گیلان به دلیل بارش شدید برف در این استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شد.

به گزارش همای گیلان استاندار گیلان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه از ۴۰ حادثه طبیعی درجهان، ۳۰ نوع آن در کشورمان به وقوع می پیوندد، گفت: بیشتر این حوادث در گیلان نیز بوقوع پیوسته و این استان از لحاظ تنوع بروز بلایای طبیعی جزء ۴ استان برتر کشور است.

محمدعلی نجفی افزود: بر اثر حوادث پیش بینی نشده و بلایای طبیعی از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۶ میلیارد تومان به استان گیلان خسارت وارد آمده است.

وی گفت: بهترین راهکار مبارزه با بلایای طبیعی پیشگیری و ایمن سازی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این نشست از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه و خرید تجهیزات مدیریت بحران کشور خبر داد و افزود: اعتبار استان‌ها بر اساس نوع حوادث غیرمترقبه به آنها اختصاص می‌یابد.

حسن قدمی پیشگیری از حوادث و خسارت‌ها را موجب کاهش هزینه‌ها دانست و افزود : هزینه پیشگیری یک‌دهم مقابله با بحران‌ها است.

در این نشست تمهیدات لازم برای مقابله با برف فراگیراندیشیده شد و استاندار گیلان دستورات لازم را برای مقابله با این وضعیت صادر کرد.

پیش از این نشست، مرکز مدیریت بحران استان گیلان در نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، به بهره برداری رسید.

این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵ هزارمتر مربع و با زیربنای ۳هزار و۱۰۰ مترمربع وبا ۶ میلیارو۵۰۰میلیون تومان اعتبار در مدت ۴ سال ساخته شده است.

این مرکز با رویکرد منطقه ای علاوه بر استان گیلان دارای توانمندی‌های لازم به منظور انجام ماموریت‌های محوله در حوزه دریای خزر و استان‌های همجوار طراحی و ساخته شده است.

سالن ایزوله دربرابر حوادث، سالن های کنفرانس، اتاق مانیتورینگ وپردازش و محل فرودبالگرد در سقف از فضاهای مرکز مدیریت بحران استان گیلان است/تسنیم

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …