چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی؛ مشکل تعطیلی شرکت شن و ماسه روستای خرشتم بررسی شد

مشکل شرکت شن و ماسه روستای خرشتم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بررسی شد

همای گیلان، یکی از موضوعاتی که در کارگروه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان املش بدان اشاره شد، مشکل تعطیلی کارخانه شن و ماسه شرکت ایده آل نوین سبز بود.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه با بیان اینکه آقای میرزایی کارهای بزرگی در استان انجام داده اظهار داشت: فعل ایشان همواره خدمت بوده و فقط به خاطر رای یک نفر باعث شده جلوی خدمات ایشان گرفته شود.

دلارام رئیس راه و شهرسازی املش نیز با تقدیر از همکاری شرکت ایده آل گفت: آسفالت راه روستای توشه میان یکی از سخت ترین مسیرهای آسفالت شده پس از ۴ سال در این شهرستان بود که با نگاه ویژه مدیرکل راه و شهرسازی ، معاون ایشان و همچنین تلاش های شرکت ایده آل نوین سبز به بهترین نحو و با همه مشکلات موجود این شرکت انجام شده است.

وی با بیان اینکه معتقدم اجراى عملیات آسفالت روستاى توشه میان، جزو افتخارات اداره راه و شهرسازى شهرستان املش در مسیر خدمت رسانى به مردم مى باشد. اظهار داشت: خیلى ها به اینجانب پس از اجراى آسفالت توشه میان گفتند، باورمان نمى شود این روستا از نعمت آسفالت برخوردار شده باشد.

رفوگران مدیرعامل شرکت ایده آل نوین سبز در این جلسه گفت: موضوع شرکت ما موضوع تخلف نیست ، حتی محضر سیاوش پور عالیترین مقام قضایی استان گیلان حاضر شدیم و ایشان دستور تلفنی به دادستان مبنی بر ادامه کار شرکت ایده آل نوین سبز بود و بیان داشتند که برفرض محال این شرکت تخلف کرده است ، تخلف کارشناسی شود محاسبه گردد و شرکت موظف به پرداخت جریمه خواهد شد ولی متاسفانه دادستان دادگستری شهرستان هیچ توجهی به این امر نداشته است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۰ کارگر مستقیما در این شرکت فعالیت دارند که بیش از این تعداد در املش زندگی می کنند و منتظر بازگشایی دوباره شرکت هستند ،براساس  نقشه محیط زیست که نسبت به سال ۲۰۰۳ بررسی شده هیچ تغییری در طول و عرض رودخانه ایجاد نشده است.

رفوگران با بیان اینکه خیلی ها به دنبال رفتن ما از این منطقه هستند ، خاطرنشان کرد: ما مگر قاچاق مواد مخدر کرده ایم که اینگونه با شرکت ما رفتار می شود ، آقای دادستان شما که اهل همین منطقه اید ، لطفا دلت برای مردم و خانواده های این ۱۴۰ کارگر بسوزد.  فکر کنید ما از این منطقه رفته ایم می دانید چه بلایی بر سر خانواده این کارگران می آید، مشکلات روحی و روانی خانواده های کارگران را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

به گفته مدیرعامل شرکت ایده آل نوین سبز در جریان سیل مهرماه بیش از ۲میلیارد تومان خسارت به شرکت وارد شده است.

گفتنی است اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در دیداری که ۱۸ آذرماه با اهالی روستای خرشتم داشت گفته بود پیمانکار شن و ماسه ای که در منطقه حضور دارد مجوز گرفته و براساس مجوز فعالیت می کند و اگر خارج از مجوزات صادر شده تخلفی صورت گیرد اجازه نمی دهیم کار بصورت غیر قانونی پیش برود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …