چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار مرکزی لنگرود: هم‌افزایی و مشارکت مردمی با مدیریت روستایی گامی موثر جهت تحقق درآمدهای پایدار دهیاریها ست

اختصاصی همای گیلان، ایجاد توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی از مهمترین سیاستگذاریها در بحث مدیریتی نوین می باشد.
امروزه شهرها و روستا ها نه فقط به لحاظ وسعت و میزان جمعیت بلکه به لحاظ حجم و تنوع فعالیتها و ارزشهای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت فراوان می باشند.
بی تردید در فرایند مردم سالاری ، کارآمد سازی شهرداریها و دهیاریها موجب کیفیت بخشی به خدمات شهری و روستایی شده و همچون پلی کوچک شهروندان را به شهرداریها و دهیاریها متصل کرده و موجب توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی می شود.

به مناسبت گرامیداشت روز شهرداریها و دهیاریها که هفته گذشته در سراسر کشور مراسم تجلیل از دهیاران برگزار شد، در بخش مرکزی لنگرود نیز مراسم تجلیلی برگزار و از زحمات دهیاران این بخش قدردانی شد.

بهانه ای شد تا در خصوص جایگاه ویژه دهیاران بعنوان مدیران توانمند روستاها با لیلا جهانیان،بخشدار مرکزی لنگرود گفتگویی داشته باشیم.

بخشدار مرکزی لنگرود درآغاز گفتگوی خود پیرامون منزلت و جایگاه و مقام دهیاران سخن گفت و افزود: نامگذاری روزی از سال بنام دهیاران اقدامی بسیار ارزشمند است و فرصتی مغتم برای تجلیل از فعالیتهای خالصانه خادمین بخش مدیریت روستایی و بهانه ایست جهت آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات دهیاری‌ها.

جهانیان اظهار داشت: با هم‌افزایی ، افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده بزرگ مدیریت روستایی اطلاع‌رسانی در راستای آشنایی با رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کشور زمینه مشارکت همدلانه و مؤثر مردم در تحقق درآمدهای پایدار دهیاری فراهم خواهد شد .
بخشدار لنگرود ابراز امیدواری کرد و افزود:امیدواریم با سرلوحه قراردادن اصل خدمت بی منت به مردم و صادق بودن با آنها در راستای کارآمد سازی هرچه بیشتر دهیاریها گام برداشته شود.

وی تصریح کرد:خادمین مردم در روستاها با عزمی جهادی در حال فعالیت هستند تا از طریق برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات جدید فضا را مناسب زندگی و کار نمایند و با ارائه خدمات مطلوب و بی‌منت به مردم و بخصوص اقشار ضعیف و محروم و تلاش برای برقراری عدالت و پیشرفت باعث ارتقاء سطح زندگی مردم شوند.

بخشدار لنگرود درادامه سخنان خود دهیاران بخش مرکزی را بسیار کارآمد خواند و گفت: خوشبختانه در بخش مرکزی لنگرود دهیاران پرتلاشی داریم که خالصانه وبا جان ودل برای عمران و آبادانی روستاها گام برمیدارند و تعامل بسیار خوبی با عوامل بخشداری دارند که جا دارد ازاین عزیزان قدردانی نمایم.

جهانیان درپایان افزود: در اینجا جا دارد از حمایتهای بی دریغ و همه جانبه جناب آقای مهندس لاهوتی، نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی و جناب آقای رنجبر، سرپرست محترم فرمانداری لنگرود از دهیاریها و شوراهای اسلامی به جهت تخصیص اعتبارات بمنظور عمران وتوسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها تقدیر و تشکر ویژه نمایم.

خبرنگار:زهرا رگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …