چاپ مطلب چاپ مطلب

برنامه های مفرح ” سیما” در عید نوروز نشان از تحول در این دستگاه است/ شعارها در سکوهای ورزشی، حذف فردوسی پور را پر رنگ تر می کند/به قلم مدیر مسئول همای گیلان


اختصاصی همای گیلان، یکی از مهمترین انتقاداتی که همواره بر “سیما “ی جمهوری اسلامی ایران وارد بود ، این بود که عدم جذابیت برنامه های آن، موجبات راه یابی ماهواره را به خانه ها فراهم نموده است . طبق معمول در کشور ما خیلی دیر از خواب خرگوش بیدار می شویم و گاهی هم اصرار و پافشاری نسبت به تصمیمات غلط خود داریم و صدا سیما هم از این قاعده مستثی نبود و این آفت دامن گیر وی شد. اما با نگاه به برنامه های صدا و سیما در نوروز ۹۸ متوجه خواهیم شد که تنوع و جذابیت برنامه ها در شبکه ها مختلف و گرایش مجدد مردم به سیمای جمهوری می تواند نقطه آغازی برای این سازمان باشد و این یعنی توجه صدا و سیما به خواسته های مردم هرچند انتقاداتی مثل همیشه در نحوه پایان سریالهای به صدا و سیما وارد بود این بارهم دیده شد و در فیلم (نون.خ) بی سرانجامی سریال کاملا مشهود بود.
و یا در برنامه عصر جدید که مخاطبین زیادی را به دست خود جذب و جلب نمود اما در نحوه داوری با انتقاداتی روبرو بود که تعیین چهار نفر به عنوان داور در همه عرصه ها وحوزه ها گاهی باعث سرکوبی استعدادها گردید. اما مهمترین انتقاد که در این ایام بر سیمای جمهوری اسلامی وارد است. حذف عادل فردوسی پور می باشد. عادلی که دست خیلی از پشت پرده های ورزشی را رو می کرد عادلی که قراردادهای ورزشی غیر معقول را به مردم معرفی می کرد. عادلی که از ژن خوب سخن می گفت عادلی که از خودجوشی تماشاگران صحبت می کرد و دست سکوهای هدایت شده ورزشی را نمایان می کرد. عادلی که از قراردادحیرت انگیز فدارسیون فوتبال با شرکت بی نام و نشان اما پشتوانه دار حرف می زد. بی تردید برنامه نود از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیونی بود و عادل کاملا از پشتوانه مردم برخوردار است.
شاید اولین بازتاب حذف فردوسی پور بر می گردد به سکوهای ورزشگاه ، جایی که مردم علیه ستاره های ورزشی تیم خود شعار می دهند. حاشیه بردن شفر سرمربی استقلال و هدایت سکوهای ورزشی علیه بازیکنان توسط برخی جاطلبان پیشکسوت و تیم حریف گویای این است که مجددا دست های آلوده فعال شدند و به صورت علنی مجددا آغاز به کار نموده اند.هرچنداین نقیصه همواره درورزش مامشهودبوداماهوش ،زکاوت وشجاعات فردوسی پوردربیان موضوعات گاهی مانع آن می شد‌. شفری که تیم درهم ریخته استقلال را با وجود از دست دادن بازیکنانی همچون امید ابراهیمی، سید مجید حسینی، جبارف و تیام دوباره احیا نمود اما از پس دست های آلوده فوتبال در امان نماند شاید با بودن فردسی پور کمتر جرات علنی شدن چنین حرکاتی وجود داشت.شایداین نقطه ضعف صداوسیمای جمهوری اسلامی بودکه به خواسته مردم توجه ننمود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …