چاپ مطلب چاپ مطلب

بهره مندی بیش از ششصد خانوار سیاهکلی از راه آسفالته

اختصاصی همای گیلان:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ششصد خانوار روستایی سیاهکل از نعمت راه آسفالته و مناسب بهره مند شدند.کیلومتر-10600-محور-سیاهکل-ب

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیاهکل با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵/۵ کیلومتر از راههای روستایی شریانی و بالای ۲۰ خانوار در شهرستان سیاهکل زیر سازی و آسفالت شد که با اجرای آن راه دسترسی به ۷ روستا با جمعیتی افزون بر ششصد خانوار در این شهرستان بهسازی و از وضعیت آسفالت مناسبی برخوردار شدند.

مهندس فریدون سیاری افزود: این باعث بهره مندی ۶۰۰ خانوار در راه روستایی مالفجان، کرفستان، نمک رودبار، کلسرا و کرفکل، شهرک امام (ره) فشتال و زیارتگاه گردید.

برای این میزان آسفالت راههای روستایی اعتباری بالغ بر ۵/۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از روکش آسفالت محور فرعی سیاهکل به دیلمان بطول ۴ کیلومتر با اعتبار ی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در مسیر پر تردد با بار ترافیکی کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان خبر داد و گفت: باقیمانده نیز با روند مناسب تامین و تخصیص اعتبارات بعدی در شرف اجرا می باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیاهکل با اشاره به نقش و اهمیت راه و شهرسازی به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت اظهار داشت : از دیگر اقدامات این اداره در سالجاری، لکه گیری آسفالت ۱۲۵۰ متر مربع در محورهای فرعی و روستایی، شن ریزی ۵۰۰۰ متر مکعب در راههای فرعی و روستایی و خط کشی ۷۵ کیلومتر از راههای فرعی و روستایی حوزه استحفاظی با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰۰ میلیون ریال می باشد که در راستای خدمت رسانی به مردم فهیم این شهرستان انجام گرفته است.

 

مهندس فریدون سیاری اذعان داشت:کل راههای این شهرستان ۵۴۵ کیلومتر است میباشد که از این بین ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت می باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سیاهکل در خصوص محور راه سیاهکل دیلمان اذعان داشت: طی توافق به عمل آمده، با شرکت کیسم شمال (حاج آقا نجفی) ۲۰ کیلومتر از این محور از شهر دیلمان (اسپیلی) با روش مدرن بازیافت و تثبیت بستر و یک لایه روکش آسفالت همین هفته آغاز خواهد شد که برای عبور مرور کنندگان و کارخانه سیمان بسیارحیاتی و حائز اهمیت می باشدو حدود ۸۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است که از تمامی مسئولین، مسافران، گردشگران و بومیان منطقه دیلمان استدعا دارم نهایت همکاری و مساعدت را جهت اجرای این پروژه عظیم داشته باشند.

مهندس فریدون سیاری افزود:همچنین فاز دوم این پروژه از سیاهکل بطول ۱۱ کیلوکتر با پیمانکار شرکت فدک سازه با مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال در حال انجام قرارداد می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر نگهداری جاده موجود توافق شده از کارخانه سیمان تا اسپیلی توسط کارخانه سیمان جاده مجزایی زده شود همچنین مقرر شد توسط زیر ساخت های صنعت، معدن تجارت راه جداگانه از کارخانه سیمان تا گردنه لاریخانی احداث گردد که طول این راه ۱۶ کیلومتر میباشد که ۸ کیلوکتر آن ارزیابی و زمین توسط کارخانه سیمان خریداری شده و بخشی از مسیر هم از منابع طبیعی میگذرد.

مهندس سیاری در زمینه راه سنگر- سیاهکل خاطر نشان نمود: طول محور ۲۲ کیلومتر که ۵/۱۷ کیلومتر در حوزه سیاهکل میباشد که از این مقدار حدود ۴ کیلومتر آسفالت و ۱۱ کیلومتر تعریض و زیر سازی انجام گرفته و ۵/۲ کیلومتر در حال تعویض و زیر سازی میباشد که امیدواریم با یاری خدا به تناسب اعتبارات تا اواخر سال جاری بار ترافیکی محور عبور نماید.

DSC03373DSC03374DSC03370

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …