چاپ مطلب چاپ مطلب

به ریاست فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ؛ کمیته شن و ماسه با موضوع ساماندهی پل بزرگ آستانه و بازگشایی دهانه اسکله بندرکیاشهر برگزار شد

کمیته شن و ماسه شهرستان آستانه اشرفیه با موضوع ساماندهی پل بزرگ آستانه و بازگشایی اسکله بندرکیاشهر به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی و مدیرکل شیلات استان گیلان تشکیل جلسه داد.
همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ مهندس حیدری با تاکید بر لزوم سازماندهی تشکیلاتی مناسب در مدیریت بخش بندر کیاشهر اظهار داشت: بندر کیاشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری است. با وجود نوار ساحلی بسیار خوب دراین منطقه، اگر برنامه ریزی درستی در جهت پیشرفت پتانسیل های آن انجام گردد به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک می کند.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به‌ ضرورت لایروبی در بندر کیاشهر گفت: همه مسئولین به‌ضرورت لایروبی در اسکله بندر کیاشهر واقف هستند چراکه این امر می تواند آورده خوبی برای استان از جهت میزان جذب گردشگر داشته باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با تأکید بر عدم تعلل در بازگشایی دهانه اسکله افزود: علی‌رغم اینکه همه مسؤلین به این موضوع تأکید دارند ولی تاکنون به دلیل عدم هماهنگی مناسب این امر محقق نشده است که این مسئله جای سؤال دارد.
حیدری با اشاره به همکاری تمام نهادها در باز کردن کانال در فصل زراعی تصریح کرد: در شهرستان آستانه‌اشرفیه همه مسؤلین باهم در یک وحدت و همدلی به سر می‌برند که نمونه بارز این وحدت را درباز کردن کانال شاهد بودیم که همه نهادها ورود کرده تا مشکل آب زراعی حل شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با بیان اینکه دولت درگذشته بندر کیاشهر را به سازمان بنادر و دریانوردی سپرده بود، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۸۹ و با مصوبه دولت، بندر کیاشهر را در دست گرفت که سپس با یک تفاهمنامه این بندر به شیلات سپرده شد.
وی با درخواست از مسؤلین مربوطه در خصوص لزوم دقت در انجام دقیق لایروبی در بندر کیاشهر افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در سالیان گذشته پروژه بزرگ لایروبی این بندر به حجم ۳۰۰ هزار مترمکعب را لایروبی کرد.
آبایی با اشاره به اینکه برای تعامل شهر با بندر به شهرهای بندری و همچنین ایجاد اشتغال از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش لایروبی ظرفیت علمی بالایی دارد و اگر از ظرفیت این سازمان استفاده شود بسیاری از مشکلات قابل‌حل است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تمام مواد لایروبی را قابل‌استفاده دانست و گفت: در انجام لایروبی تمام مواد به‌دست‌آمده قابلیت استفاده در کارهای مختلف ازجمله پروژه‌های عمرانی را دارند که باید با مدیریت به‌درستی از آن‌ها استفاده شود.
وی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت ساحلی بندر کیاشهر به‌درستی استفاده شود، تصریح کرد: بندر کیاشهر پتانسیل تبدیل به یکی از بندرگاه‌های گردشگری مهم کشوررا دارا می باشد که با برنامه ریزی درست و مدون می تواند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کند.
در ادامه صمد درویشی مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه اسکله کیاشهر یکی از زیرساخت‌های مهم صیادی در این بخش است، اظهار کرد: بندر کیاشهر دارای ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری است که مهم‌ترین بخش آن، اسکله صیادی بوده که بسیار برای توسعه زیرساخت‌های کیاشهر مهم است.
وی با اشاره به ظرفیت آبزی‌پروری در کیاشهر گفت: ما ظرفیت ۲۵ هزار تنی در حوزه توسعه آبزی‌پروری داریم که باید برای انجام این کار امکانات شناوری ایجاد شود که با هماهنگی نهادهای مربوطه این کار در حال انجام شدن است.
مدیرکل شیلات گیلان با اذعان به اینکه یکی از نیازمندی‌های اسکله کیاشهر مکانی برای پهلوگیری شناورها است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در اسکله بندر کیاشهر نبود مکانی مناسب برای پهلوگیری شناور است زیرا بخشی از اسکله‌های شیلات در مکانی پهلو می‌گیرند که شناورهای مرزبانی پهلوگیری می‌کنند.
درویشی با درخواست از محیط‌ زیست برای موضع‌گیری در خصوص بحث برون سپاری اسکله کیاشهر افزود: در مسئله برون سپاری اسکله بندر کیاشهر، به دلیل وجود پارک ملی بوجاق موفق به انجام آن نشدیم لذا از محیط‌ زیست درخواست دارم در این خصوص نظر خود را به شیلات اعلام کند.
وی با تأکید بر لزوم انجام لایروبی برای تردد شناورهای سبک در کیاشهر تصریح کرد: برای تردد شناورهای سبک شیلات در کیاشهر نیاز است تا ۵۰۰ متر با عرض بیست متر را لایروبی کرده و مصالح مثل ماسه برداشت کنیم تا این مشکل حل شود که برای شکل‌گیری این کار به اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز است.
مدیرکل شیلات گیلان با اذعان به اینکه برای برداشت لای باید اقدامات لازم انجام شود، گفت: از دو روش می‌توان لای را برداشت کرد که یکی از روش‌ها از طریق بیل مکانیکی و دیگری کاتر است و برای انجام این کار با نهادهای مربوطه در حال رایزنی هستیم.
درویشی با اشاره به مشکلات اسکله بندر کیاشهر خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته چارت تشکیلاتی و ردیف اعتباری اسکله بندر کیاشهر حذف و نیروهای ما بازنشسته و یا به مکان‌های دیگر منتقل شدند که باید برای حل این مشکلات راه‌حلی اندیشیده شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …