چاپ مطلب چاپ مطلب

تراشیدن موی سر ۹ معلم ایرانی به دست اماراتی‌ها/ معلمان هم‌چنان در زندان هستند

همای گیلان:۹ معلم ایرانی که توسط دولت امارات بازداشت شدند، هم‌چنان در زندان هستند و موهای سر آنها هم تراشیده شده است.
خبرگزاری فارس: تراشیدن موی سر ۹ معلم ایرانی به دست اماراتی‌ها/ معلمان هم‌چنان در زندان هستند

 اواخر هفته گذشته ۹ معلم ایرانی مدرسه ایرانیان در العین بازداشت شدند.

دلیل این اتفاق، نداشتن ویزای العین عنوان شده است؛ این در حالیست که معلمان ایرانی ویزای دبی دارند و تاکنون نیز با ویزای دوبی برای حضور در العین مشکلی ایجاد نشده بود.

از سوی دیگر امارات از دادن ویزای العین به معلمان ایرانی خودداری کرد.

یکی از معلمان مدرسه ایرانی العین گفت: ۹ معلم ایرانی همچنان در زندان بزرگ العین هستند و در وضعیت بدی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: موهای سر این معلمان را تراشیدند و هنوز هیچ خبری مبنی بر آزادی آن‌ها و حل مشکل به ما نرسیده است.

حقیقت‌پور:دولت امارات سرنوشت و حیات خود به سرنوشت سیاسی عربستان گره نزند/ وزارت خارجه سریعا موضوع بازداشت معلمان ایرانی را پیگیری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت امارات سرنوشت و حیات خود را به سرنوشت سیاسی عربستان گره نزند، گفت: وزارت امور خارجه باید سریعا و مجدانه موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات را پیگیری کند.

خبرگزاری فارس: دولت امارات سرنوشت و حیات خود به سرنوشت سیاسی عربستان گره نزند/ وزارت خارجه سریعا موضوع بازداشت معلمان ایرانی را پیگیری کند

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در «العین» امارات اظهار داشت: به نظر می‌رسد امارات هم مانند بحرین گوش به فرامین عربستان سعودی است.

وی افزود: مسئولان امارات با اجرای فرامین عربستان، به دنبال ایران‌هراسی مجدد در منطقه هستند اما دولت امارات باید بداند بهتر است سرنوشت و حیات خودش را به سرنوشت سیاسی عربستان گره نزند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: عربستان سعودی کشوری است که جنایات و جرم‌های فراوانی در منطقه انجام داده و تحولاتی در آینده‌ای نزدیک در عربستان سعودی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین بهتر است مسئولان امارات از ایران‌هراسی در منطقه پرهیز کنند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: مسئولان امارات توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها با ایران را در دستور کار خودشان قرار دهند و بدانند آمریکایی‌ها تا ابد در منطقه نخواهند بود، بالاخره آمریکا از منطقه خواهند رفت و ما می‌مانیم و آنها، باید برای آن شرایط هم فکری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید مجدانه و سریعا موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات را از طریق سفارت ایران در امارات پیگیری کند.

فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …