چاپ مطلب چاپ مطلب

توزیع یک‌میلیون نهال در گیلان

 

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توزیع یک‌میلیون نهال در این استان خبر داد.

رحمت‌الله رحمانی صبح امروز در حاشیه جشن درختکاری در دانشگاه گیلان به خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

13921210000587_PhotoA

وی برگزاری مراسم جشن درختکاری، راهپیمایی طبیعت و حضور در نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی ذکر کرد.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به توزیع نهال رایگان در این استان تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی یک‌میلیون نهال رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

وی توزیع این نهال‌ها را در مصلاهای نماز جمعه شهر‌های استان عنوان کرد و گفت: امسال شعار هفته منابع طبیعی «منابع طبیعی با مردم و برای مردم»، است.

رحمانی از وجود بالغ بر یک‌میلیون هکتار عرصه‌های مختلف منابع طبیعی در استان خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۸۰ درصد اراضی گیلان به منابع طبیعی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه گیلان یک‌میلیون و ۱۱۷ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: حفاظت از آ‌نها نیازمند همکاری مردم است.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان این نهاد را یک دستگاه حاکمیتی خواند و تصریح کرد: توسعه محصولات کشاورزی و باغی از جمله فندق، برنج، مرکبات، چای و… در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بیشتر فشارها به جنگل است، یادآور شد: برخی شهرها مانند سیاهکل، رحیم‌آباد، شفت، دیلمان و ییلاقات نظیر سوباتان و… در داخل منابع طبیعی است.

رحمانی حفظ منابع طبیعی را نیازمند همکاری و همت تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی استان دانست و متذکر شد: منابع طبیعی باید برای نسل‌های آینده حفظ شود و همه در این راستا مسئول هستند.

به گزارش فارس، مراسم آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صبح امروز در دبیرستان شریعتی رشت با حضور مدیر کل منابع طبیعی گیلان و دیگر مسئولان نیز برگزار شده بود.

 

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …