چاپ مطلب چاپ مطلب

تکمیل پروژه های عمرانی بالاتر از ۷۰ درصد اولویت سال ۹۴

همای گیلان: محمدعلی نجفی،استاندار گیلان درنخستین نشست شورای برنامه ریزی استان به منظور تعیین اولویت های کاری در سال جدید با قدردانی از همراهی و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی، نمایندگان، ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم در اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۳، تقویت همدلی مسئولان استانی در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت در سال ۱۳۹۴ را خواستار شد.

139312272029404164950453

وی ادامه داد: در سال گذشته به یاری خداوند و همراهی مردم در شاخص های مختلف اقتصادی شاهد بهبود وضعیت بودیم که البته این موضوع به معنی حل کامل مشکلات نیست.

نجفی همچنین ضمن تشریح دستاوردهای دولت در سال گذشته، به بیان برخی از دستاوردهای استانی پرداخت و گفت: میزان تورم گیلان در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه دو ونیم  درصد از میانگین ۱۴.۸درصدی کشورکمتراست.

وی افزود: شاخص بیکاری نیز یک درصد کاهش یافته و در بهبود فضای کسب کار هم کماکان گیلان در رتبه نخست استان های کشور قرار دارد.
استاندار با اشاره به اهمیتتکمیل پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۷۰ درصد گفت: تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا، تکمیل آزاد راه قزوین رشت، ساماندهی وضعیت منابع آب کشاورزی و تکمیل سدهای مطالعه شده و در دست اجرا، احداث سایت پشتیبانی نفت وگاز  سردار جنگل، تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی  و توجه به محیط زیست از اولویت های استان در سال ۹۴ است.
رئیس مجمع نمایندگان نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نمایندگان از طرف ملت باید همیاری وهمکاری مناسب جهت انجام امور مردم وخدمت رسانی در همه بخش ها از جمله اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند.
شکری همچنین توجه بیشتر به چایکاران ،تامین منابع آب کشاورزی، اتمام پروژه های نیمه تمام راه وشهرسازی ومسکن مهر ، تقویت گردشگری وپروژه های اشتغالزایی در سال ۹۴ را خواستار شد.
در این نشست همچنین تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی نظرات خود را در مورد اولویت های برنامه های دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۴ اعلام کردند.شبستان

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …