چاپ مطلب چاپ مطلب

جلسات اداری آستانه اشرفیه و عدم حضور خبرنگاران !

همای گیلان:در دولت تدبیر و امید انتظار آن می رفت که فرماندار آستانه اشرفیه بخاطر شفافیت حوزه عملکرد ی و تصمیماتی که برای این شهرستان گرفته می شود تعامل بیشتری با خبرنگاران در انعکاس رویدادها و اخبار شهرستان داشته باشد.
بعد از اولین نشست شورای اداری آستانه اشرفیه که فرماندار بومی  این شهرستان برگزار نمود و در آن نشست بخشی از جلسه را درباره اصحاب رسانه صحبت و به نوعی آنها را در چارچوب تهیه و تنظیم خبر متنبه کرد تاکنون رسانه ها نتوانستند در این شهرستان پوشش مناسبی از رویدادهای منطقه داشته باشند.
اگر چه فرماندار جدید بنا به فرمایش خود  رسانه ای نیست ولی کسی هم که در فرمانداری پاسخگو اخبار و پوشش رویدادهای این شهرستان باشداز سوی فرماندار برای اصحاب رسانه انتخاب نشده است .
سوال اینجاست که فرماندار آستانه اشرفیه در عدم همکاری با اصحاب رسانه به دنبال چیست ؟ در نشستی که اصحاب رسانه بعد از اخراج این عزیزان در اولین  جلسه شورای اداری با وی داشتند  دغدغه های خود را مطرح نمودند و فرمایشات فرماندار شهر را شنید ه اند ولی یک بخش اعظم از رویدادهای سیاسی با هماهنگی بالاترین مقام اجرایی شهرستان انجام می گیرد  و این نگاه در فرمانداری این شهرستان وجود ندارد.
رسانه های نوشتاری و دیداری در بستر آگاه سازی جامعه و نقش آنان از تحولات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی  اجتماعی و…   تعیین کننده است و امروز دنیاری استکبار با در اختیار گرفتن همین رسانه ها گستره نفوذ خود را در دنیا بیشتر نموده اند.
آیا شهروندان آستانه اشرفیه این حق را دارند که در جلسات و کمیسیونهایی که در فرمانداری برگزار می شود چه تصمیماتی برای چشم انداز این شهرستان در حوزه های مختلف و رفع معضلات شهرشان گرفته می شود با خبر باشند؟
آیا تولید یک خبر نباید بر اساس داده های موثق از سوی مسئولین باشد و نگاه خبرنگاران برای تولید خبر در این شهرستان باید بسمت به چالش کشیدن و استفاده رسانه های غیر از درج چنین اخباری باشد.
آقای فرماندار اگر این باور را دارید که اقدامات و کارهایی را که انجام می گیرد در اختیار مردم قرار دهید  رصد کردن تصمیماتی را که شما در جلسات می گیرید و رسانه ها بهترین ناظرین برای پی گیری مصوبات و اقدامات شما و انعکاس آن به مردم هستند در صورت عدم حضور اصحاب رسانه ، چگونه می توانند نقش خود را در آگاه سازی جامعه داشته باشند.
آنچه که واضح و مبرهن است اینکه فرماندار آستانه اشرفیه  باید برای بکار گیری از رسانه ها موجود شهرستان و نقش آنان در فراهم نمودن بستر فرهنگی و اقتصادی جامعه در سالی که رهبر معظم انقلاب آنرا سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامید با آنان همکاری وتعامل بیشتری داشته باشد و آنان را در تقابل خود نبیند.  /آریا

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …