چاپ مطلب چاپ مطلب

جوانان ورزشکار رضوانشهری منتظر نیم نگاه مسئولین/مهتاب ره

اختصاصی همای گیلان، مقام معظم رهبری: از جوانان میخواهم سه خصلت تحصیل،تهذیب و ورزش را داشته باشند.
بی شک رشد هر جامعه در گرو حضور جوانان در آن جامعه است و این حضور میتواند در تمامی زمینه ها نمود پیدا کند، کما اینکه در طول تاریخ کشور عزیزمان ایران شاهد حضور جوانان در عرصه های مختلف سیاسی،علمی، ورزشی،هنری و …. بودیم
جوانان ما در به ثمر نشستن نهال انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و از بهترین سرمایه خود گذشتند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی و ناموس کشور را از دست ندهند.اما ما چه کردیم؟ !!
شهر من رضوانشهر!! تو هم در درونت ثروت ها داری که گهگاه دیده نمی شوند و یا به شکلی دیگر نمایان هستند، در شهر من جوانان گروه بندی شده اند ، عده ای بی نام و نشان به دنبال کشف استعداد گم شده خود هستند و عده ای فقط زندگی میکنند.
هر از گاهی تصاویری از پسران و دختران جوان شهرم را می بینم که با افتخار در عرصه های مختلف ورزشی و علمی کسب مدال کرده اند ،ذوق میکنم ،به خود می بالم ، غصه میخورم چرا که میدانم اینان با دستانی خالی پرچم شهرشان را با افتخار بالا می برند ، اینان فرزندان همین خاک هستند.رضوانشهر ثروتمند است.
رضوانشهر پسران و دختران خوش نامی دارد که دیده نمی شوند و همچنان منتظر نیم نگاه مسولین هستند.
هفته جوان به اتمام رسید اما ……
مدیران نهادهای فرهنگی آیا برای حل مشکلات جوانان شهر تدابیری اتخاذ کرده اید؟ شاید مشکلات مالی را دلیل بی توجهی به این امر بدانید اما به یاد داشته باشید که کوتاهی در حل مسائل جوانان اثر نابود کننده ای در بر خواهد داشت.
در آخرین روز هفته جوان در حالی نخستین همایش تجلیل از ورزشکاران مدال آور شهر در تالار پرکار برگزار شد که بیشتر تصور می شد تجلیل از مدیران است تا ورزشکاران، شاید هم عنوان برنامه را این طور می نوشتند ، نخستین همایش تجلیل از مدیران قهرمان!!!
در این آیین که فرماندار با اخلاق ،امام جمعه مردمی و مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند ، امام جمعه محترم و فرماندار کاردان شهر به ایراد سخنرانی پرداختند و جوانان ورزشکار حاضر با تمام وجود به صحبت‌های این عزیزان گوش دادند و از ته دل خوشحال بودند که مسوولان به احترام آنها در مراسم حضور دارند . شور و نشاطی در فضا حاکم بود که نشان از رضایت ورزشکاران داشت اما .. مدیران شهرستان پس از رد و بدل هدایا بین خود به دلیل حمایت از ورزشکاران سالن را به جهت برگزاری جلسه ای پیرامون حل مشکل اشتغال ترک کردند.
سوال اینجاست ؟ آیا زمان همایش از قبل هماهنگ نشده بود؟ جوانان ورزشکار با چه انگیزه ای پا در میادین ورزشی بگذارند؟
ای کاش آیینی در شان قهرمانان ورزشی برگزار می شد و مدیران با نما کاری مورد شماتت ورزشکاران، جوانان و شهروندان قرار نمیگرفتند.
به امید روزی که مدیران ما به خود باوری و توانایی جوانان ما اهمیت دهند تا این سرمایه های ملی ایران عزیز نابود نشود.

 

 

انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …