چاپ مطلب چاپ مطلب

حجت الاسلام حسینی اراکی :هید کریمی به حرف ها و تعاریف من نیازی ندارد

مدرس حوزه علمیه قم در سالگرد شهید کریمی گفت:شهید کریمی نماد بارز ولایت پذیری و تبعیت از ولی زمان بود.untitled

همای گیلان:حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی با بیان اینکه چند روزی است که شخصیت شهید ابوالحسن کریمی من را مبهوت کرده گفت : شهید کریمی به حرف ها و تعاریف من نیازی ندارد.

مدرس حوزه علمیه قم افزود : همه ما امروز با هرسمت و عنوانی که به این مجلس آمدیم جهت اظهار نیاز و ارادت به این شهید است.
وی با بیان اینکه سوال من امروز این است که کریمی چگونه و در چه مکتبی رشد کرد افزود : ما چطور می توانیم شهید کریمی هایی در جامعه رشد دهیم ، آنچه که از اخبار و روایات یافت می شود این است که نور ولایت صدیقه کبری بر کریمی ها و دیگر شهدا تابیده است.

حجت الاسلام اراکی افزود: شهید کریمی و امثال این شهید را حضرت فاطمه زهرا(س) عنایت کرده اند که مردم شیفته او شدند و بعد از ۲۸ سال این گونه یاد او را گرامی می دارند.

وی با بیان اینکه شهید کریمی در خانواده ای رشد میکند که رحمت خدا به آن خانواده سرازیر شده گفت : محال است تا رحمت خدا شامل خانواده ای نشود مثل شهید کریمی تربیت شود.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه چرا اکثر پدر و مادرهای جامعه با رشد علم روانشناسی از دست بچه های خود می نالند افزود: مهمترین موضوع در خانواده ها این است که دست عنایت خدا از خانواده های ما رخت بر بسته است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم دست خدا در کانون خانواده پیدا شود و انسانی صالح در آنجا رشد و تربیت شود تصریح کرد: قداست ، پاکی و طهارت اولین گام تربیت فرزند صالح است.

وی با بیان اینکه محبت اولیا الله و انس با تلاوت قرآن دیگر گام تربیت فرزندان است افزود: متاسفانه امروزه فرزندان ما فلان ستاره فوتبال، سینما و هالیوود را بهتر از بزرگان دینی خود می شناسند.

حجت الاسلام اراکی با بیان تعاریفی از شهید کریمی ادامه داد: قبل از انقلاب وقتی که از مدرسه مرخص میشد خانه دومش مسجد بود به طوری که شهید کریمی مدلی برای مذهبی ها می شود.

وی سومین گام تربیت فرزند صالح را محبت و هم نشینی با صالحان دانست و گفت: متاسفانه تدین در خانواده های نهادینه نشده و همه چیز به امان خدا رها شده است.

وی با بیان اینکه امروزه مسئولین درگیر مقام ، سیاست و حزب شدیم افزود: تربیت صحیح فرزندان را که امانتی از خداوند می باشد را فراموش کردیم.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان خاطره ای از شهید کریمی گفت: در هوای شرجی تابستان لاهیجان ،وقتی که مادرش برایش لباس آستین کوتاه می خرد ولی شهید کریمی نمی پوشد و میگوید که این لباس اهل شریعت نیست.

وی با بیان اینکه شهید کریمی بارها و بارها خلوص نیت و ایمان خود را در مراحل مختلف زندگی اثبات کرد افزود:در زمان سربازیش برای نتراشیدن ریش آن قدر شکنجه میشود ولی ریش خود را به هیچ عنوان کوتاه نمی کند.

وی با بیان خاطره ای دیگر از شهید کریمی با اشاره به دعوت وی برای تدریس در یک مدرسه دخترانه گفت: شرط حجاب برای کارکنان و دانش آموزان را تنها شرط برای تدریس در آن مدرسه بود.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه اگر حرف زیاد شود و عمل کم به دردی دچار میشویم افزود: درد به من چه نتیجه و حاصل این اخلاق است. وقتی کم کاری مسئولین را ببینیم و چیزی نگوییم ،آن وقت است که امام زمان(ع) غریب و بی کس می شود .

وی با ارتباط این موضوع با شهید کریمی افزود : اگر ابوالحسن نیز در صحنه نبود و آبرو و وجودش را به صحنه نمی آورد ، این کمونیست ها و امتی ها با جوانان این شهر و استان چه می کردند؟

وی افزود: اگر کریمی هم می گفت به من چه در این جامعه ناموس و امنیتی نمی ماند .

وی خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت : اگر رمز مسئولیت این گونه را از شهید کریمی نگیرید فردای قیامت این شهید جلوی شما را خواهد گرفت.

وی با اشاره به ولایت پذیری شهید کریم تصریح کرد : ولایت پذیری وقتی مشخص می شود که تمام مناصب را از ما بگیرند، آن موقع است که انسان ولایت پذیر مشخص میشود.

وی در پایان گفت: شهید با آن همه مریدی که در این شهر داشت وقتی مسئولیت از وی گرفته میشود سکوت میکند و به قم هجرت میکند/لاهیجان

سالگرد شهید کریمی (5)

.سالگرد شهید کریمی (3).

سالگرد شهید کریمی (12)

.سالگرد شهید کریمی (1)

.سالگرد شهید کریمی (2)

.سالگرد شهید کریمی (6)

.سالگرد شهید کریمی (7)

.سالگرد شهید کریمی (8)

.سالگرد شهید کریمی (10)

.سالگرد شهید کریمی (11)

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …