چاپ مطلب چاپ مطلب

خبر داد دزدیده شدن دختر بچه انزلیچی هیچ ربطی به وهابیون ندارد +جزییات

همای گیلان:حدود یازده روز پیش بود که خبری مبنی بر گم شدن مائده کبرایی در رسانه ها منتشر شد اما متاسفانه هنوز از سرنوشت مائده کوچولوی شهرانزلی خبری نشده و پدر و مادرش همچنان منتظر خبر خوشی از دخترخردسالشان هستند. بسیاری از مردم فهیم بندرانزلی نیز  با شنیدن خبر ناگوار گم شدن این بانوی کوچولو ، ضمن ابراز نگرانی و تأسف وافر  دست به دعا شده و با استعانت از خدواند متعال ، منتظر خبرخوشی از مائده ی عزیز و بازگشتش به آغوش گرم خانواده ش می باشند.

بر حسب اخبار و اقوال مختلف منتشره در رسانه های محلی ، استانی و بعضاً کشوری ، نهادی امنیتی و انتظامی  شهرستان بندرانزلی و استان گیلان اهتمام  و کوشش زیادی برای پیدایش مائده عزیز انجام داده اند لیکن با گذشت بیش از یک هفته از این رویداد ناگوار ، هنوز هیچ گونه سرنخی از سرنوشت دختربچه و یا ربایندگان احتمالی آن بدست نیامده و تلاش ها همچنان با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود ادامه دارد.

6yqp6ovf6dfkg05smzdyدر همین خصوص سرهنگ کارآگاه «فلاح کریمی»، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان نیز در این باره به شوک گفت: ماجرای ناپدیدشدن این دختربچه ساعت ۱۱ صبح ۴ خردادماه سال جاری به پلیس گزارش شد که بر این اساس تیمی از پلیس آگاهی مأموریت یافت تجسس‌های ویژه‌شان را آغاز کنند، آنان ابتدا به مقابل مدرسه ابتدایی رفتند و با انجام تحقیقات در آنجا دریافتند در چند متری مدرسه یک ایستگاه تاکسی که همیشه چند خودرو در حال مسافرکشی هستند، قرار دارد و کمی آن طرف‌تر نیز مجتمع مسکونی وجود دارد که نگهبانش همیشه مقابل آنجا حضور دارد یعنی این‌که منطقه، منطقه شلوغی است و اگر آدم‌ربایی صورت می‌گرفت به طور حتم افراد بسیاری شاهد آن بودند و برای جلوگیری از این ماجرا دست به کار می‌شدند. پس یکی از فرضیات کارآگاهان نشان می‌دهد یک آشنا در این ارتباط دخالت داشته است.
سرهنگ فلاح کریمی افزود: سایر تجسس‌ها نشان می‌دهد مائده النگو و گوشواره همراه داشته است که احتمال آدم‌ربایی برای سرقت طلاهایش یکی دیگر از فرضیه‌ها را ترسیم می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: متأسفانه مدرسه و ساختمان‌های کناری دوربین مداربسته ندارند و اگر حتی یک دوربین آنجا بود، می‌شد به یک سرنخ بسیار مهم در ناپدیدشدن دختر ۷ ساله دست پیدا کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ردیابی‌های کارآگاهان همچنان ادامه دارد و از همه کسانی که اطلاعاتی در این باره دارند درخواست می‌شود با شماره تلفن ۲۱۸۸۵۵۱-۰۱۳۱ پلیس آگاهی استان گیلان تماس بگیرند.

اما آنچه که در حواشی گم شدن مائده کوچولو  خواسته و یا ناخواسته ، هدفمند و یا غیرهدفمند اتفاق افتاده است ، اشاعه رو به به افزایش و فراگیر  انواع و اقسام اخبار مخرب و شایعات در سطح شهرانزلی و استان  بوده که نتیجه ی آن چیزی جزء سلب آرامش روانی خانواده ها  بخصوص فشار مضاعف روحی و روانی به خانواده محترم مائده کوچولو نخواهد بود و چه بسا دامن زدن به این شایعات در شرایطی هم می تواند باعث از بین رفتن سرنخ های احتمالی نهادهای انتظامی و امنیتی در پیدایش  مائده کوچولو گردد.

kebriyaiدر این بین متأسفانه عده ای معدودی با مقاصد و اغراض مختلف و با بهره گیری از فضای مجازی جهت گرفتن به اصطلاح لایک های بیشتر در شبکه های اجنماعی و بالا بردن آمار بازدید سایتها بجای کمک و مساعدت به سامانه های انتظامی و امنیتی ، باعث تزریق اضطراب و نگرانی فزاینده در خانواده ها ی محترم  بخصوص کودکان معصوم  شهرانزلی  شده و در فضای مجازی ( سایت ها و  وبلاگ های محلی  ، فیس بوک و . . . ) بخصوص اذهان عمومی ، شهرستان بندرانزلی را شهری ناامن نموده و متأسفانه بر دامنه ی این شایعات روز به روز افزوده می شود .

بدر گفتگو با یک منبع آگاه که نخواست نامش افشا شود در خصوص حضور وهابیون در شهر انزلی و استان گیلان و دزدیده  شدن مائده کبرائی  مصاحبه کرد که وی حضور وهابیون را  در استان و شهر انزلی به شدت تکذیب نمود و عنوان کرد  تا کنون هیچ  گزارشی مبنی بر حضور وهابیون  در استان گیلان منتشر نشده و تمام موضوعات اخیر توسط گروهی برای مقاصد خاص منتشر شده و هیچکدام هیچ گونه پایه و اساسی ندارد . وی در ادامه افزود همکاران ما در تلاش هستند با توکل به خدا هر چه زودتر مائده کبرائی را پیدا نموده و او را به دامن خانواده بازگردانند ایشان از رسانه ها خواستند تا جلوی این شایعات بی اساس رو بگیرند و نگذارند هر کسی برای رسیدن به  اهداف خاص اذهان عمومی را خدشه دار کند وی عنوان کرد بزودی اخبار و جزییات بیشتری را در خصوص دزدیده شدن مائده کبرایی را در اختیار رسانه ها قرار خواهند داد ./دیارمیرزا

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …

One comment

  1. با سلام . من یک شهروند تهرانی هستم که از زمان گم شدن مایده کبرایی درگیر ماجرا هستم. تو را به خدا به مسوولین بگویید تمام ارگان ها تلاش خود را بکنند. مدتی است که هیچ خبری دال بر پیدا شدن یا نشدن مایده منتشر نمی شود و من نگرانم که نکند این نیز مانند بقیه چیزها به دست فراموشی سپرده شود. اگر مسوولین تمام دوربین هایی که در اطراف خیابان مدرسه هستند را نگاه کنند بالاخره مایده از انچا سواره یا پیاده رد شده و سر نخ پیدا می شود. تو را به خدا شما پیگیری کنید ما که در تهران هستیم و دستمان به جایی نمی رسد. این صدای من نیست بلکه صدای هزاران نفر از تهران است که من می گویم. این بجه قلب ما را به درد اورده و من مدام کارم گریه است . تو رو خدا به فکر مایده و خانواده اش باشید و تمام تلاش خود را در اطلاع رسانی بروز انجام دهید.