چاپ مطلب چاپ مطلب

خدا کند که دیر نشده باشد/جلال میرزااقایی

اختصاصی همای گیلان:این منافع جهانخواران می باشد که در یک روند تحولات سیاسی تاریخی ،جانشین اندیشه “استراتژی قایق های توپدار ” جنگ سرد ،اندیشه و پارادایم “سرزمین های سوخته ” که نشان از آن دارد که بازی بزرگان هنوز به اتمام نرسیده و قربانیان آنها همان ،بلوک های اقماری شان می باشند .عراق و یمن و سوریه و لیبی برای همیشه به قعر تاریخ سقوط کردند و مطابق تعریف( دولت -ملت) وجود خارجی ندارند .دنیای منافع کارتلهای جهانخوار که امروزه نیز به تکنولوژی افسانه ای هم مجهز شده اند و همزمانی حفظ قدرت به گروگان گرفته شده در بلوک خرس سفید ،جهان را به لب پرتگاه تاریخی برده است .
اعتراف دبیر کل سازمان ملل متحد که آنچه در سوریه جریان دارد دیگر یک جنگ نیست بلکه فاجعه انسانی می باشد .


کشتار های انسانی درجنگ داخلی برمه و قحطی و مرگ ومیر انسان ها ،کودکان و زنان و سالخوردگان در یمن بر اثر غارت و چپاول کشور ها از شاخ آفریقا تا خاور میانه و شرق آسیا و امریکای لاتین و…همه و همه نشان از آن دارد که آشوییتز (اردو گاه مرگ نازی ها)به شکل و به بهانه دیگری و در ابعاد گسترده تری جریان دارد .
بودجه های نظامی وحشتناک همه و همه برای بلعیدن و تاراج منابع ملی و معدنی کشور های عقب مانده می باشد .(سخنرانی ولادیمیر پوتین در مجلس این کشور در پیشرفته شدن زراد خانه های روسیه ).

در این میان کشور هاییکه با دموکراتیزه کردن ساختار نظام سیاسی و در یک روند مردمی و دموکراتیک ،به پر کردن شکاف های قومی و قبیله ای و نسلی و در چاچوب منافع همگانی و تن دادن به گردش آزاد قدرت و تشریک دموکراتیک قدرت ،مبادرت کردند از هجوم جهانخواران در امان ماندند .

اگر بشار اسد و سرهنگ قذافی و حاکمان یمن تن به انتخارات آزاد و مردمی در اعتراضات اولیه مردم خویش میدادند امروز کشورشان به مثابه کشور تونس بود .
سوریه از جغرافیای سیاسی تقریبا حذف شد و وجود خارجی هم ندارد .آنچه وجود دارد حفظ پایگاه نظامی (طرطوس) روس ها برای کنترل ناوگانهای تجاری و نظامی هستند که باید از آب های مدیترانه عبور کنند و احیانا باج و امتیاز گیری بر سر میز مذاکره برای رفع تحریم خودش .

مهم نیست که برای اخذ این امتیاز ،جنایت علیه بشریت در این کشور بدبخت و فلک زده سوریه است که اینک وجه المصالحه قرار گرفته .

آنچه امروز باعث نگرانی می باشد خیز و جهش باز های کاخ سفید در بر خورد همه جانبه با کشور ما می باشد .انان به چند دلیل به این نزاع ،سخت نیاز مندند و خطر همین جاست .
میلیتاریسم اقتصادی که زراد خانه های آنان اساس پیشرفت خویش را بر آن بنا کردند و تسلط و استیلا بر بازار و معادن انرژی نفت و گاز خاور میانه و برای بیرون راندن رقبای قدرتمندی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی و هند آینده که رونق اقتصادی آنان در انتقال با ثبات انرژی خاور میانه می باشد و این همانی است که گروه باز ها را سخت عصبانی کرده که اقتصاد و میلیتاریسم اقتصادی آمریکا عقب مانده است .

احتمال اینکه بر سر این موضوع با روس ها به توافق برسند بسیار زیاد است چون خرس سفید و همسایه شمالی ما دقیقا اهل معامله و بسیار هم با هوش می باشد .مطمئن باشیم که در ازای رفع تحریم تکنولوژیکی غرب و آمریکا ، روس ها تن به این کار خواهد دادو این همان کاری بود که با عراق کردند در عین دوستی صمیمی با شخص صدام حسین .

اینجاست که نیاز به یک اصلاحات عمیق و دقیق می باشد و باید ساختار نظام سیاسی مبتنی بر روند آزاد گردش قدرت شکل گیرد و حلقه و دایره بسته فعلی راه را بر دموکراتیک کردن آن محدود و بسته می کند که این امر باعث ایجاد شکاف های متعدد و نارضایتی هرچه بیشتر مردم و نخبگان می باشد . اعتراص دیماه امسال نمونه کوچکی از آن بود و این همان بهانه و انگیزه ای است که جهانخواران سخت بدان محتاج بودند .

بنابر این تا دیر نشده در یک فرایند آشتی ملی و گفتگوی اقوام و طبقات اجتمایی ناراضی از جمله کارگران و دانشجویان و معلمان ،احزاب و سخصیتهای ناراضی و محصور وبا همه بافت های اجتمایی و سیاسی و فرهنگی جامعه ،به گفتگو و توافق برسیم و قبول کنیم که مردم و ملت خودمان بزرگتری نیرو و پشتیبان در برابر تهاجم جهانخواران می باشند .

 

About سردبیر ارشد

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …