دبیر ستاد پیشگیری از اعتیاد استان گیلان گفت: معتادانی که با خودداری از معرفی خود به مراکز بهبود و درمان، تجاهر به اعتیاد می کنند، تحت تعقیب مراجع قضایی قرار می گیرند.

همای گیلان: به نقل از ایرنا، محمد حسین شاهکویی در کارگاه پیشگیری از اعتیاد مددجویان کمیته امداد امام (ره) تالش در سالن آفتاب شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: ۴۵ مرکز ترک اعتیاد و ۳۷۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان گیلان فعال است و جامعه باید پذیرای معتادان بهبود یافته باشد، تا در چرخه زندگی و سازندگی موثر باشند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۸۷۰ شهید و ۱۲هزار جانباز در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در مقابله با این بلای خانمانسوز عزم جدی دارد.
وی ادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در بین نوجوانان، جوانان و حتی زنان رو به افزایش است و هیچ قشری از این بلا مصون نیست و هدف دشمنان از اشاعه اعتیاد، آسیب به نیروهای جوان و پویای جامعه است.
شاهکویی بیان کرد: مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در ایران است و بر اساس پیش ‌بینی‌های سازمان ملل متحد، ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان حداقل یک بار به استعمال مواد مخدر و روانگردان‌ روی آورده‌اند و ۱۰ میلیون نفر به صورت حرفه‌ای، سازمان یافته و مافیایی در تولید، توزیع و پخش مواد مخدر در جهان فعالیت می‌کنند.
تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان سه مرکز ترک اعتیاد و پنج مرکز درمان سرپایی اعتیاد فعال است.

با کانال همای خبر همراه باشید