چاپ مطلب چاپ مطلب

در تازه آباد رشت یک قبر دوبار فروخته شد

همای گیلان:حدود یک هفته پیش اتفاق عجیبی در آرامستان تازه آباد رشت به وقوع پیوست! فردی، یکی از اعضاء خانواده اش که مرحوم شده بود را برای تدفین به آنجا برده قبری خریداری و دفن می کند.
سه روز پس از خاکسپاری، زنی برای زیارت اهل قبور به تازه آباد مراجعه می کند که ناگهان در کمال ناباوری متوجه می شود قبری که آن فرد را در آن دفن کرده اند، همان قبر است که سالها پیش خریداری نموده بود و اکنون ۱۸ میلیون تومان قیمت آن است!
به شهادت افراد حاضر در آرامستان تازه آباد، آن زن که خود را صاحب اصلی قبر می دانست به داد و شیون پرداخت و با عصبانیت  اظهار داشت؛ “من قبر خود را می خواهم و به هیچ عنوان رضایت نمی دهم که کس دیگری در آن دفن شود، اگر مسئولان آرامستان قبرم را پس ندهند، همینجا … !”
بنا به اظهار چند تن از افرادی که در تازه آباد شاغل اند، این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد! جالب اینجاست که در طول ۲۰ روز گذشته این دومین باری است که  در یک قبر اشتباهی کس دیگری را دفن می کنند و شاید اشتباهاً!!!! یک قبر را به دو نفر می فروشند!
در مجموع درباره آرامستان تازه آباد رشت که تاسیس آن به اواخر دوره سلطنت پهلوی (حدود سال ۱۳۱۹) باز می گردد، حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد. از اینکه این برخی از قبور را خلاف جهت قبله و غیر شرعی به خاک سپرده اند تا اینکه این زمین موقوفی بوده و حق فروش آن را ندارند و می بایست رایگان در اختیار افراد قرار گیرد و…

قبرستان تازه آباد

ناگفته نماند؛ شنیده می شود آرامستان باغ رضوان هم سالها پیش توسط بانویی خیّر و نیکوکار در اختیار شهرداری رشت قرار گرفت تا باقیات وصالحات خود و رفتگان اش باشد، اما شهرداری رشت اقدام به فروش قبرها می نمود و که اخیراً با شکایت واقف از فروش آن جلوگیری به عمل  آمد./خزر آنلاین

قبرستان تازه آباد

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …