چاپ مطلب چاپ مطلب

در ششمین روز از هفته دولت: پروژه های عمرانی شهرداری املش افتتاح شد/فرماندار املش:باید دست شهردار را در اجرای پروژه های بازآفرینی پسماند شهری گرفت

اختصاصی همای گیلان، پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۷شهریور همزمان با ششمین روز از هفته دولت پروژه های عمرانی شهرداری املش با حضور مسؤولین شهرستان در مرکز آتش نشانی جدید(کشتار گاه سابق)رونمایی شد وبه بهره برداری رسید.

ناصر رنجبر،شهردار املش در مراسم افتتاحیه این پروژه ها گفت:امروز درمکانی قرارداریم که قبلا کشتارگاه شهرداری بوده وبا همت شورای اسلامی وشهرداری ساختمان آتش نشانی شهرداری را برای اسکان خدمات موتوری آتش نشانی به این مکان انتقال دادیم.

شهردار املش سپس به مدیریت پسماند شهری اشاره کرد و افزود:منطقه کیازنیک درگذشته بخاطر وجود معدن زباله جز پایین ترین منطقه شهر بشمار میرفت که با مدیریت کردن پسماند شهری این منطقه امروز به یکی از نقاط مطلوب شهر تبدیل شده بطوریکه برنامه های افتتاحیه هفته دولت شهرداری را دراین مکان برگزار میکنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در مدیریت پسماند شهری استان برنامه مدون و درستی ارائه نشده خاطرنشان کرد:شهرداری املش با تلاش وجدیت پرسنل و سیاستگذاری شورای محترم شهرتوانسته موضوع پسماند شهری را تاحدودی حل کند و امروز با افتخار اعلام میکنیم شاهد هوای مطبوع در منطقه کیازنیک هستیم درحالیکه درگذشته امکان نفس کشیدن دراین منطقه وجود نداشت و درفاصله ۲۰متری آن درحاشیه رودخانه محل دپو زباله شهروندان املشی بوده است.

رنجبر در بخش دوم سخنان خود به پروژه های عمرانی شهرداری اشاره کرد و برآوردن نیازهای اولیه شهروندان و رعایت رفاه عمومی را ازجمله وظایف ذاتی شهرداریها دانست و اظهار داشت: زیرساختها و نیازهای اولیه عبور و مرور در حوزه شهری، تعریف شده که متاسفانه درشهر املش دراین زمینه مشکلاتی وجود داشت که مرتفع شد ازجمله هدایت آبهای سطحی در چند منطقه شهر همچون کوچه عفاف وخیابان هاشمی نژاد و آسفالت کوچه ها و معابر سطح شهر

وی همچنین پروژه های بازآفرینی شهر املش را برشمرد و گفت:درشهر املش ۳منطقه بازآفرینی داشتیم که ازجمله جایگاه زباله درکیازنیک بوده که بعنوان پارک بازار تعریف و مشاور آن مشخص شده و تهیه طرح انجام گرفته ودر مرحله واگذاری به پیمانکار است.

پروژه وادی املش دومین پروژه بازآفرینی شهر املش بوده که در مرحله واگذاری قرار گرفته وبه مناقصه گذاشته شده است.

طرح کمربندی املش نیز بعنوان یکی از دغدغه های بحق مردم از دیگر پروژه های بازآفرینی است که باعنایت نماینده و فرماندار محترم وامام جمعه معززو سیاستگذاری‌های شهرداری وشورای اسلامی شهر به مرحله اجرایی رسیده است.

وی ابراز امیدواری کر تا پروژه کمربندی املش را دریک پروسه سه ماهه به اتمام برسد.

یونس محمودی،فرماندار املش نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات شهردار املش درخصوص اجرای پروژه های عمرانی اظهار داشت: دو مقوله بازآفرینی و پسماند شهری از دغدغه‌های عمده شهروندان املش است که شهرداری املش به آن اهتمام ورزیده و باید دست شهردار محترم را در اجرای این دو پروژه بگیریم.

وی تصریح کرد:به همت شهرداری و شورای اسلامی املش امروز شاهد وضعیت مطلوبی در منطقه کیازنیک که زمانی محل دفن زباله بود وزندگی شهروندان را به خطر انداخته بود،هستیم که جای قدردانی دارد.

 

 

گزارش و عکس:زهرارگان

(این گزارش اختصاصی است کپی برداری نشود)

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …