چاپ مطلب چاپ مطلب

در وبینار مدیریت ارتباط مطرح شد : ارتباط موثر میان مدیریت با کارکنان ، اعتماد را در سازمان نهادینه می کند دکترحجت بقایی( ریاست روابط عمومی و امور بین الملل مجمع بین المللی مهندسین ، عضو کانون مشاورین زیست بوم کسب و کار)

اختصاصی همای خبر/کارآفرینان و مدیران محترم توجه داشته باشند که برای آینده کاروکسب خود علاوه بر سود مالی باید روابط انسانی را هم مدنظر داشته باشند.
این مورد از گزینش و انتخاب کارکنان شروع شده و تا همکاری و بازنشستگی ادامه خواهد داشت.
در برخی مکاتب مدیریتی ، مدیریت یک فرایند اجتماعی است که باید ابعاد انسانی ویژه داشته باشد.
این فرایند برپایه عواطف و احساسات انسانی و روابط متقابل ناشی از کارکردن قرار دارد .
در محیط کار با مسایلی روبرو خواهیم شد که به جای اینکه مسایل کاری و مالی و اداری باشند،مسایل انسانی هستند ، که در حوزه های روانشناسی،اخلاقی و نهایتا اقتصادی قرار می گیرند .
مدیران بالادستی به مدیران میانی و آنان به کارکنان باید مسئولیت دهند، مسئولیتها باید بین کارکنان تقسیم گردد، تا این حس مسئولیت موجب شود کارکنان دقیق تر،منظم تر و با انگیزه تر کار کنند ، و تجربه کسب کنند تا برای آینده مجموعه مفیدتر باشند ، در این صورت شما در مرحله اول آینده مجموعه و در مرحله دوم آینده شخص( کارکنان) را بیمه کرده اید چزا که یک فرد متعهد و مسئولیت پذیر و با تجربه پرورش داده اید ، که می تواند مجموعه ای را تنهایی هدایت کند .
در اینجا به موضوعی اشاره نی کنم که در اغلب نقاط دنیا خصوصا در ایران دانستن آن اهمیت زیادی دارد .
و آن اینکه در سازمانها و ادارات روابط از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .
شما باید به عنوان یک مدیر در این موضوع دقت داشته باشید که با افرادی که ارتباط بیشتری دارید ، متخصص و مسئولیت پذیر باشند ، افرادی که صرفا بخواهند از موقعیت شما استفاده کنند کم نیستند و این موارد را به راحتی در بین مدیران میانی و کارکنانتان می توانید متوجه شوید .
اگر ارتباط مدیر با زیر دستان و کارکنان ارتباط صحیحی باشد ، در اختلاف نظرها و درگیریهای مالی کاملا مشخص می شود ، و مدیر با قدرت و اعتماد به نفس بحران را از سر می گذراند . ولی اگر ارتباط مدیر با کارکنان مشکل دار باشد مدیر باید انرژی خود را تقسیم کند که هم به رفع اختلاف نظرها و درگیریهای خارج از مجموعه بپردازد و هم مراقب باشد که کارکنان کارشان را انجام دهند و مسئله جدیدی پیش نیاید .
نمونه دوم این است که مشتری معمولا برای اینکه کارش سریعتر راه بیفتد پیشنهادهای وسوسه انگیزی می دهد ، از آن پیشنهادهای مالی فوق العاده ، و اگر فقط یکی از کارمندان بخواهد این مورد را خودش بدون هماهنگی مدیریت انجام دهد می توانید حدس بزنید چه خواهد شد .
مطنئنا در مرحله اول موسسه ضررهای مالی متعدد خواهد داشت ، چون این مورد باعث می شود مشتریان این چنینی کارمنددمورد نظر را دیگر رها نمی کنند . و راه نفوذ به موسسه می شود . و در مرحله بعد موسسه ابهت و بزرگی خود را در بین مشتریان بالقوه از دست می دهد و موسسه رو به نابودی خواهد رفت .
پس یک مدیر خوب باید روانشناس خوبی باشد ، باید ارتباطات را بداند تا از بروز تکروی ها، انتقامها عصبانیتهای لحظه ای و … در کارکنان جلوگیری کند .
و این مورد با مطالعه و آموزش و از آن مهمتر ارتباط مستمر با کارکنان انجام پذیر است .
(( مدیران باید اعتماد کنند تا اعتماد ببینند ))
مدیران باید سود سازمانی راببینند تا سود شخصی ، دید مدیران اگر سازمان محور باشد تا شخص محور ، خواهند توانست در مدیریت مجموعه پیروز باشند و هم در ارتباط با مدیران بالادستی و کارکنان خود موفق تر باشند.
مدیران بالادستی باید به کارکنان خود اعتماد کنند و با دادن مسئولیت به آنان نیروی کار را برای ساخت آینده مجموعه سازمانی پرورش دهند .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

ایران در میان سه زیست‌ دیجیتال محمد پور خوش سعادت

ایران در میان سه زیست‌ دیجیتال محمد پور خوش سعادت در عصر پلتفرم، جامعه ایران …