چاپ مطلب چاپ مطلب

دو تحلیل انتخاباتی در یک یادداشت : بخش اول : فروش بلیط سوخته ( تحلیل واکنش های آقای نجفی پس از عدم‌توفیق برای حضور در مجلس)/علی دادخواه

‍ ‍

اختصاصی همای گیلان، مطلبی که در موضوع عدم‌توفیق آقای نجفی در استعفا از شورای شهرآستانه اشرفیه مطرح است نه در خود موضوعیت داشتن استعفا و یا عدم استعفای ایشان( که اینهم محل بحث است) بلکه در واکنش های وی پس از این عدم موفقیت است.اینکه ایشان شرکت نکردن یکی از اعضای شورا را در جلسه ” فوق العاده “پنجشنبه شب گذشته سنجاق می کنند ( نرجس محمدددوست) به بازی سیاسی حزب رقیب ! این خودش یک اشتباه آشکار والبته بازی با بلیط سوخته است.زیرا همه می دانیم در گیلان جز حزب ندای ایرانیان مابقی احزاب ول معطل بوده و عملا از نظر تشکیلاتی و البته فکری فاقد حضور واقعی هستند. اگر مجموع اعضای احزاب ریز ودرشت اصلاح طلب واصولگرا را در گیلان جمع ببندیم رویهمرفته به ۵۰ نفر هم در کل استان نمی رسند.و این تعداد را هم عموما روسای احزاب ،جانشینان و مسیولین شهرستان ها و انواع واحدهای خود این احزاب تشکیل می دهند و نه البته یک عضوفعال تشکیلاتی.اتفاقا حقیر همین نکته را مراسم افطاری دو سال قبل جامعه مهندسین به جناب آقای کربلایی از موتلفه اسلامی بیان کردم.

حالا شما همین نکته را در مورد ” جمنا ” در نظر بگیرید.اصولگرایی نه در گیلان بلکه در کل کشور از نظر ذهنی و تفکر که مدتها بود زوال یافته و در طول چند سال اخیر هم از نظر ساختاری دچار چنین سرنوشت بدی شده است.آقای نجفی می خواهد یک دایکوتومی کاذب یا بقول معروف یک ” دوقطبی ” ایجاد کند تا شان سیاسی از دست رفته خود را احیا کند.او خوب می داند خانم نرجس محمددوست نه به دلایل حزبی و سیاسی بلکه به دلایل کاملا شخصی و با تشخیص خود از شرکت در جلسات شورا برای بررسی استعفای ایشان طفره رفته و البته حزب کارگزاران سازندگی در آستانه اشرفیه و استان گیلان فاقد توش و توان لازم برای چنین عرض اندام کردن هایی می باشد ونه اصولا انگیزه چنین‌کاری را دارد‌‌. آقای نجفی از دخالت حزب کارگزاران می گوید برای حذف وی ،ولی حذف نجفی به نفع چه کسی؟ این پرسشی است که باید پرسیده شود؟ احزاب اصلاح طلب و کارگزاران در حال حاضر وبرای انتخابات پیش روی مجلس در آستانه اشرفیه کاندیدای مطلوبی برای در معرض رای قراردادن ندارند، پس چرا باید حذف آقای نجفی برای ایشان مهم باشد؟ مگر آنکه آقای نجفی بخواهد بلیط سوخته خود را برای ورود به مجلس استفاده کند و آنرا به اصولگرایان و ” جمنا” بفروشد تا شاید در بده و بستان های معمول انتخاباتی جایگاهی برای خود دست و پا کند.و این چیزی است که قطعا اصولگرایان از آن شانه خالی خواهند کرد،زیرا از ابتدا هم نجفی کاندیدای اصلی آنان نبوده و دست بالا وی را بعنوان کاندیدای ” سایه” پذیرفته بودند.البته اینکه آقای دوست جلالی عدم استقبال محکم ” جمنا” و اصوگرایان را از خود ( در دوره گذشته ) را می خواهد پشت سر حضور و یا عدم حضور آقای نجفی در انتخابات پنهان کرده و بنوعی “باخت مجدد سیاسی “خود را فرافکنی کند خود مسئله دیگری است. پرسش مهم و اساسی آخر این است ،کاندیدای اصلی ومطلوب اصولگرایان‌در شهرستان اشرفیه کیست؟

? بخش دوم : یک قتل مردانه و سکوت زنانه

✍️رئیس شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص قتل میترا استاد همسر محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران گفت: «این موضوع مردانه است و هر موقع که جمع خبرنگاران مردانه شد در این خصوص صحبت می‌کنم.»این سوتر در شهرستان آستانه اشرفیه هم شنیده می شود که خانم نرجس محمددوست توسط یکی دیگر از اعضای شورا که در چند روز اخیر تمام قد پشت سر یک نجفی دیگر ایستاده،تهدید شده و مورد توهین قرار گرفته و این شخص به او گفته است :” نجفی ( منظورش محمدعلی نجفی است) حق داشته که به زنش شلیک کرده و او را کشته است. “!

کارگزاران سازندگی هم که حزب مطبوع خانم محمددوست است در بیانیه ای عملا پشت او را خالی کرده وعنوان کرده از او در انتخابات شوراها حمایت نکرده و تصمیمات محمددوست هم شخصی و برمبنای اجتهاد خودش می باشد و هیچ ارتباطی به حزب ندارد! .

آنطرف تر هم یک کاندیدای خانم ( ریحانه احمدی ) که دوباره خودش را برای انتخابات مجلس تعرفه کرده سکوت معناداری اتخاذ کرده و با اطلاع از چنین” برخوردهای تبعیض آمیز جنسیتی” در شورا ،هیچ دفاعی از حقوق انسانی خانم محمددوست نکرده است. بله ! ما شاهد آن‌هستیم که عملا قتلی مردانه را سکوتی زنانه همراهی می کند.حالا در جایی دیگر مردی اسلحه بدست می گیرد برای نابودی جسم زنی دیگر ، ودر اینجامردی کلام را بخدمت می گیرد در نابودی روان زنی دیگر .و زنانی هستند که بجای اعتراض به این‌ انهدام ، سکوت اختیار کرده است.

#علی_دادخواه
۱۷ خردادماه ۱۳۹۸

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …