چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود خبر داد: ثبت ۶ وقف جدید در لنگرود/اجرای ‌۲۱۹ میلیون تومان فعالیت عمرانی

همای گیلان : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از ثبت ۶ مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت 6 وقف جدید در لنگرود/اجرای ‌219 میلیون تومان فعالیت عمرانی

 حجت‌الاسلام مهدی بازدار عصر امروز در مراسم «یاوران وقف» در کانون زینبیه این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری شش وقف جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در لنگرود به ثبت رسیده است.

وی از اجرای بالغ بر ۲۱۹ میلیون تومان فعالیت عمرانی از منابع سازمان اوقاف و کمک خیران خبر داد و تسطیح و گچ‌کاری شبستان ملاط، تسطیح و همسطح‌سازی امامزاده سید علی کیا نالکیاشهر را از اقدام‌های مهم اوقاف لنگرود برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود، گفت: نصب گلدسته‌های امامزاده حسن کومله، نصب گنبد امامزاده مهدی سیاه کرد گوابر، ساخت آب‌نمای امامزاده محمد کیاکلایه با آرم سازمان اوقاف و امور خیریه و… از دیگر از اقدام‌های مهم این اداره است.

وی برگزاری بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری، نشاط معنوی و سوگواره یاس نبوی، اجرای مسابقات قرآنی، همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان و اجرای نیت واقفان را از برنامه‌های فرهنگی اوقاف در لنگرود عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه وقف احسان ماندگار است، گفت: وقف در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تقویت همدلی و همزبانی در جامعه موثر است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی، نخستین واقف را پیامبر اکرم اسلام (ص) معرفی کرد و افزود: سنت حسنه وقف قبل از اسلام نیز مورد حمایت بود که پس از ظهور اسلام توسط پیامبر(ص) برای حمایت از محرومان، فقرا و رفع مشکلات جامعه هدفمند شد.

وی با اشاره به اینکه اصل مال واقف قابل تبدیل و خرید و فروش نیست، تصریح کرد: موقوفه‌خواری، عدم بیان احکام وقف و اطلاع‌رسانی کافی در جامعه از آسیب‌های وقف است.

این مسئول وقف علمی و پژوهشی، قرآنی ،ساخت مسکن محرومان ،جهیزیه نوعروسان،کمک به بیماران خاص و … را از وقف‌های مورد نیاز جامعه خواند و افزود: ۵۰ درصد رقبه‌های استان دارای سند مالکیت هستند.

وی وقف مشارکتی را برای اجرای کارهای زیربنایی و اساسی در جامعه مهم دانست و متذکر شد: می‌توان با مشارکت همدیگر برای اجرای فعالیت‌های بزرگ و ماندگار مانند ساخت بیمارستان و مدرسه در جامعه شریک شد.

عادلی به اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: عمل به نیات واقف اصل مهم در زمینه وقف است./ فارس

 

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …