چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد :راه‌اندازی ۲۰ مرکز توزیع میوه شب عید در گیلان

همای گیلان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از راه‌اندازی ۲۰ مرکز توزیع میوه شب عید در این استان خبر داد و گفت: اکنون یک‌هزار تن میوه شب عید گیلان ذخیره‌سازی شده است.
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 20 مرکز توزیع میوه شب عید در گیلان

علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به ذخیره‌سازی میوه شب عید گیلان اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال را خریداری و ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

وی با با بیان اینکه در آستانه شب عید میوه‌ها با کیفیت و قیمت مناسب در بازار توزیع می‌شود، تصریح کرد: ۲۰ مرکز توزیع میوه شب عید در گیلان راه‌اندازی شده و در صورت نیاز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه هیچ نگرانی بابت میوه شب عید در گیلان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا مردم در نزدیک‌ترین مراکز محل زندگی خود بتوانند میوه شب عید را تهیه کنند.

این مقام مسئول به وضعیت شخم زمستانه اراضی شالیزاری گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال با توجه به تجربه سال گذشته و نیز مناسب بودن شرایط بارندگی گیلان ۴۰ روز زودتر فعالیت آماده‌سازی شالیزارها را آغاز کردیم.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه شخم زمستانه در این فصل موجب صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و تولید محصول باکیفیت بهتر می‌شود، گفت: امسال با فرهنگ‌سازی لازم و انجام شده در بین شالیکاران تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از شالیزارهای این استان شخم زمستانه زده شده است.

وی از ذخیره‌سازی ۳۲ هزار تن در انبارهای جهاد کشاورزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ۱۵۲ هزار تن کود سهمیه فصل زراعی سال ۹۴ برای گیلان در نظر گرفته و تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن کود بین کشاورزان توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه ممکن است نرخ کود در سال آینده تغییر کند، یادآور شد:  از کشاورزان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر کود مورد نیاز خود را دریافت کنند به‌ویژه کود پتاسه که در خشکسالی اثر بسیار مثبتی دارد./فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …