چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد ذخیره ۹۲۰ میلیون مترمکعبی آب در سد سپیدرود گیلان

شعبان نژاد، علیرضا/ جهاد کشاورزی گیلان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سه درصد تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: ۹۲۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سپیدرود گیلان ذخیره شده است.

همای گیلان:علیرضا شعبان‌نژاد  با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد شخم اولیه شالیزاری گیلان اجرایی شده است، اظهار کرد: مدیریت آب اولویت امسال جهادکشاورزی گیلان است.

وی با بیان اینکه سه درصد تولیدات کشاورزی کشور در گیلان تولید می‌شود، افزود: برنامه‌ محوری تقویت محصولات کشاورزی به ویژه برنج درحال تدوین است تا بتوانیم هرچه بیشتر درتحقق اقتصاد مقاومتی و نیز ارتقای معیشت مردم گام برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۹۲۰میلیون مترمکعب سدسفیدرود ذخیره آب داریم و با تغییر الگوی مصرف و صرفه‌جویی آب کشاورزی، می‌توان از بروز کم آبی جلوگیری و افزایش محصولات را داشته باشیم.

شعبان‌نژاد با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف آب در مرحله شخم اولیه شالیزارهای گیلان، خاطرنشان کرد: استفاده از آب باران و بارش‌های فصلی دلیل این صرفه جویی است.

وی با تأکید بر اثرگذاری شخم زمستانه در افزایش تولید و مدیریت مصرف آب، تصریح کرد: از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفات برنج مانند کرم ساقه خوار، کاهش مصرف سموم کشاورزی، افزایش مواد آلی و حاصلخیز خاک و کاهش هزینه های تولید برنج را از مزایای انجام شخم زمستانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال شرایط آبی مناسبی نداریم و باید مدیریت مصرف منابع آب کشاورزی استان اولویت باشد، گفت: کرد و گفت: لایروبی انهار انجام شد و در بخش ذخیره آب اقدام‌های موثری صورت گرفته است.

وی افزود: از ذخیره آب به هنگام مواقع اضطراری استفاده می‌شود ضمن اینکه زهکشان و آب‌بندان‌ها نیز برای مصارف کشاورزی آماده هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: این استان با ۲۳۸ هزارهکتار شالیزار و تولید بیش از ۷۰۰ هزارتن برنج سفید، ۳۵ درصد از نیاز کشور به این ماده غذایی را تأمین می‌کند./تسنیم

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …