چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای رشت: مراسم تجلیل از خبرنگاران درخور شأن آنان برگزار شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای رشت به برگزاری مراسم درخور شأن خبرنگاران به مناسبت هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار تأکید شد.

به گزارش همای گیلان – نقل از فارس از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای رشت عصر امروز در هشتاد و یکمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورا با اشاره به هفته ملی مهارت اظهار کرد: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه آغاز و در تاریخ ۶ مرداد به پایان می‌رسد.
محمدحسن عاقل منش با تأکید به تأثیرگذاری آموزشگاه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای به مبحث اشتغال افزود: یقیناً ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح محلات می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی در شهر مثمر ثمر باشد.
وی به بزرگداشت روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده و امیدوارم در روز خبرنگار سال جاری با برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم مراسمی خوب و
درخور شأن خبرنگاران برگزار کنیم.

تسریع بخشیدن به اجرای پروژه کلبه چوبی در رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اجرای پروژه کلبه چوبی در منطقه شهریاران رشت بیان کرد: گویا این پروژه به‌واسطه برخی از مشکلات متوقف‌شده و انتظار داریم شهرداری رشت در تسریع و اتمام پروژه کلبه چوبی مساعدت بیشتری داشته باشد.
عاقل منش به پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت اشاره کرد و گفت: قصد داریم با بهره‌مندی از الگوها و بافت بومی بتوانیم عملیات طراحی و ساخت آرامگاه دکتر حشمت به نحو شایسته‌ای به مرحله اجرا برسانیم.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی موزه مشروطه رشت با سرعت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: این موزه قرار است در محل ساختمان میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت در خیابان صیقلان راه‌اندازی شود و تمامی این پروژه‌ها به سرفصل مشترکی به نام اختصاص اعتبار مالی نیازمند است.

راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاشیه خزر
مسؤول بسیج رسانه گیلان نیز با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به اینکه امروز قدرت رسانه را همه باور دارند، اظهار کرد: طی ۶ سالی که از عمر بسیج رسانه می‌گذرد تلاش شده که به یک جبهه واحد در این حوزه دست پیدا کنیم.
مهدی پارسا با تأکید بر اینکه گیلان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور است، افزود: در حال حاضر چهارصد رسانه در گیلان مشغول فعالیت هستند و ۵۴ درصد از اصحاب رسانه گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی به تشکیل انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگار گیلان اشاره کرد و گفت: بررسی مشکلاتی ازجمله بیمه، معیشت و رفاهی خبرنگاران ازجمله مشکلاتی است که خبرنگاران با آن مواجه هستند و علیرغم تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در این حوزه انجام‌شده متأسفانه هنوز مطلوبیت کامل حاصل نشده است.
مسؤول بسیج رسانه گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگار در گیلان بیان کرد: پس از هتک حرمت به بانوی آمر به معروف در خمام، انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگاران گیلانی با صدور بیانیه‌ای این هتک حرمت را محکوم کردند.
پارسا به مانور رسانه‌ای در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ رسانه با تولید آثاری ازجمله عکس، خبر و فیلم در این مانور رسانه‌ای حضوری ارزشمند و فعال داشتند.
وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم شورا و به‌طور ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت همکاری بیشتری با بسیج رسانه داشته باشد، تصریح کرد: قصد داریم به‌زودی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاشیه خزر با حضور استان‌های شمالی کشور ازجمله گلستان، مازندران و غیره به‌زودی در استان گیلان راه‌اندازی شود و طی آن به دغدغه‌های مشترک استان‌های شمالی کشور بپردازیم.
مسؤول بسیج رسانه گیلان مباحث فرهنگی، تفرجگاهی، محیط زیستی و کشاورزی را ازجمله دغدغه‌های مشترک استان‌های شمالی کشور دانست و افزود: به‌عنوان یک دغدغه در مردادماه این مهم را عملیاتی کرده و قرار است میزبان نمایندگان دو استان شمالی باشیم.
وی با بیان اینکه در حوزه خانواده با بحران‌های فراوانی مواجه هستیم که نگران‌کننده است، افزود: در حوزه بسیج رسانه تصمیم گرفتیم که نخستین دوره تربیت خبرنگار خانواده را نیز در دستور کار دهیم که فقط مخصوص بانوان خبرنگار است.
پارسا با اشاره به اهداف این دوره خاطرنشان کرد: هدف ما این است که یک‌ خبرنگار در چه مقطعی پیرامون یک‌ بحران در خانواده اقدام کند و در آن مقطع بحرانی به‌عنوان یک مددکار و روانشناس اقدام کند.
مسؤول بسیج رسانه گیلان از برگزاری تورهای خبری رشت گردی برای خبرنگاران استان و حاشیه خزر شامل گلستان، مازندران خبر داد.
وی با اشاره به اعزام خبرنگاران به کربلا بیان کرد: در دو سال گذشته شاهد اعزام خبرنگاران به کربلا و نجف بودیم و بالغ‌بر دو هزار اثر تولید شد و آثاری که همکاران رسانه‌ای از کربلا تولید می‌ کردند به رشت و استان نیز ارسال می‌شد و بازتاب خبری بسیار خوبی داشت.

خبرنگاران با مشکلات رفاهی فراوانی مواجه هستند
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی گردشگری شورای رشت نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: امیدوارم خبرنگاران با صیانت از قلم خود در راستای رسالت خطیری که بر عهده‌دارند موفق باشند.
فاطمه شیرزاد با بیان اینکه گیلان پس از تهران به لحاظ تعداد رسانه در جایگاه دوم کشور قرار دارد، افزود: این موضوع نشان‌دهنده حضور گسترده افراد فرهیخته و صاحب‌قلم و اندیشه در گیلان است.
وی به هجمه‌های جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: قلم خبرنگاران در صیانت از ارزش‌ها و حفظ خون شهدا نقش غیرقابل‌انکاری دارد‌.
شیرزاد با تأکید به ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران بیان کرد: متأسفانه تاکنون آن‌طور که باید در راستای امنیت شغلی خبرنگاران اقدامی انجام‌نشده و این قشر با مشکلات رفاهی فراوانی مواجه هستند.
عدم اختصاص اعتبار لازم به پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساخت یادمان دکتر حشمت در محله چله خانه رشت ازجمله پروژه‌های در دست اجرا است، اظهار کرد: اجرای یادمان چهار شهید گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر رشت در دست بررسی است.
سجاد محجوب با بیان اینکه طرح اولیه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت موردقبول واقع نشد، افزود: پس از عدم پذیرش طرح اولیه تصمیم بر آن شد که با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طرح مجددی دراین‌باره ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه قرار بود پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت طی دو ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد، گفت: عدم اختصاص اعتبار لازم در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مشکل‌ساز شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …