چاپ مطلب چاپ مطلب

رسول اکرم (ص) می فرماید : بسوی نماز جمعه بشتابید  که حج مستمندان است

اختصاصی همای گیلان:همزمان با فرارسیدن بزرگداشت اولین اقامه نماز جمعه در کشور در ۵مرداد ۱۳۵۸ ،  نشست خبرنگاران شهرستان املش با امام جمعه شهرستان املش  برگزار شد.

download (1)

در این دیدار ابتدائا پیام تبریک خبرنگاران شهرستان لنگرود به امام جمعه شهرستان ایراد شد و سپس امام جمعه شهرستان از حضور خبرنگاران و همچنین اهمیت قائل شدن به موضوع نماز جمعه قدردانی نمود.

حجت الاسلام و السلمین روحانی امام جمعه شهرستان املش در این دیدار گفت : اعتقاد من بر این است که اولین و مهمترین اقدام اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به فرمایش امام راحل صورت پذیرفت ، برگزاری اولین نماز جمعه  به امامت آیت ا.. طالقانی  در ۵/۵/۵۸  بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در بیش از ۷۵۰ شهر نماز جمعه برگزار می شود که این تعداد بزودی به ۱۰۰۰ مکان خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان املش اظهار داشت : ائمه جماعت در شهرستان ها محور اصلی فرهنگی در هر شهرستانی هستند و ریاست ستادهایی همچون ستاد احیای نماز جمعه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد زکات، رسیدگی به مسائل مساجد و … را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود : کار ائمه جمعه عمران و آبادانی و عملیات اجرایی در شهرستان  نیست ، اما در کنار وظیفه اصلی خود امور فرهنگی، می تواند زبان گویای مردم جهت انجام عملیات عمرانی در شهرستان ها باشد.

وی در ادامه به توزیع هفته نامه آدینه در نماز جمعه خبر داد و گفت : یکی از اقداماتی که در مدت حضور من در این شهرستان صورت پذیرفته  است توزیع هفته نامه ای با درج مسائل فرهنگی، روایات و حدیث، آخرین بیانات مقام  معظم  رهبری و همچنین اخرین خبرهای ویژه امام جمعه شهرستان در بین نماز گذاران نماز جمعه است که این امر باعث اطلاع رسانی و ارتباط بیشتر مردم و ائمه جمعه خواهد شد.

امام جمعه شهرستان املش بیان دداشت : برگزاری و آماده سازی مردم، ائمه جمعه و مکان برگزاری نماز جمعه از اقدامات اصلی و مهمی است که بر دوش ستاد نماز جمعه شهرستان نهاده شده است که متاسفانه از نیروی جوان اندکی برخوردار است که جا دارد از این فرصت استفاده نمایم از تمام جوانان تحصیل کرده و با اندیشه ای که می توانند با افکار خود ما را در برپایی باشکوهتر نماز جمعه یاری رسانند دعوت به همکاری می نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در خصوص عملیات عمرانی مصلی شهرستان گفت : ساخت مصلی از مصوبات دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بوده است که متاسفانه در طی سالهای گذشته اقدامات موثری در ساخت مصلی صورت نگرفته است.

وی افزود : در طی چند ماه گذشته تمام سعی خود را نمودیم تا  اعتبار خوبی را در سطح شهرستانی، استانی وکشوری جذب نماییم و بر اساس اولویت و ضروریت عملیات اجرایی ساخت بالکن برای بانوان ، کف مصلی، موکت کاری،، رفع مشکل قطعی آب و همچنین ورودی  مصلی را به پایان برسانیم.

امام جمعه شهرستان املش افزود : ایجاد سقف کاذب، تهیه جایگاه مناسب برای خطیب و همچنین پنکه های سقفی از برنامه های اولویت دار ماست که بزودی با جذب اعتباراتی که در ماه رمضان داشته ایم عملیات اجرایی این برنامه ها نیز  صورت خواهد پذیرفت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح داشت : حضور مردم و مسئولین در برگزاری نماز جمعه خوب است، هرچند این انتظار می رود که این حضور پررنگ تر از قبل باشد.

امام جمعه شهرستان املش در پایان ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران گفت : من انتظار دارم که تمام کسانی که قلم به دست می گیرند ائمه جمعه شهرستان ها  را که محور اصلی فرهنگی در شهرستان ها هستند یاری رسانده و به دور از هرگونه تحریف ، گزینشی کردن مطالب و به دور  از هرگونه مسائل سیاسی، اقدامات فرهنگی انجام شده را به مردم منعکس نمایند.

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …