چاپ مطلب چاپ مطلب

ستاندار گیلان: گیلان به میزان ۳ برابر مصرف استان برق تولید می‌کند

همای گیلان:حمد علی نجفی ظهر امروز در سفر به این شهرستان و افتتاح طرح‌های عمرانی در جمع مردم این شهرستان اتحاد و همدلی مردمان اهل تسنن و تشیع در رضوانشهر را بسیار خوب توصیف کرد.

139208170149469431491213

وی با بیان اینکه اکثر مراجعات به ما را جوانان جویای کار تشکیل می‌دهند، افزود: حل مشکل اشتغال از جمله اولویت‌های استان است و با وجود اینکه گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است ولی متأسفانه از لحاظ بیکاری جزو رتبه‌های اول به شمار می‌رود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اقدام‌های خوبی برای حل معضل بیکاری استان صورت گرفته است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال رتبه اشتغال گیلان را ارتقا ببخشیم.

نجفی، اعتبارات عمرانی شهرستان رضوانشهر را ۳۹ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: اجرای پروژه بهسازی راه اصلی انزلی و رضوانشهر، احداث بیمارستان، ساخت سد شفارود از جمله پروژه‌های مهم شهرستان رضوانشهر به شمار می‌رود که به جد دنبال تسریع در اجرای آن هستیم.

وی افزود: برای تسریع در ساخت سد شفارود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار می‌کنیم، افزود : ساخت این سد پس از دو دهه انتظار مردم باید بالاخره اجرایی شود.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت بیمارستان رضوانشهر گفت: تنها بیمارستان رضوانشهر با کمک اعتباری تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد.

نجفی با اشاره به فراهم کردن زمینه تولید و کسب و کار در استان، خاطرنشان کرد: اشتغال موردی نه امکان پذیر است و نه کارساز، باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا همگان بتوانند از فرصت اشتغال در بخش‌های دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه باوجود دو شرکت بزرگ مانند چوکا و شفارود نباید در این منطقه بیکاری وجود داشته باشد، افزود: تلاش کردیم تا اقدامات جدی در بخش گسترش و توسعه شرکت چوکا صورت پذیرد و قرار بود شرکت چوکا از طریق جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی دو هزار شغل ایجاد کند که تاکنون اقدام جدی صورت نگرفت.

استاندار گیلان، تعداد جوانان ورزشکار شهرستان را درحد قابل قبول دانست و افزود: باید زمینه توسعه بیش از پیش ورزش‌های همگانی و قهرمانی را فراهم کنیم.

نجفی با اشاره به بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۶۸ مگاواتی پره‌سر گفت: بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است تا باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها بلوک دوم این نیروگاه با همین مقدار ظرفیت را بسازد.

وی با اشاره به اینکه هدف از بازدید بررسی تنگناهای بخش خصوصی در صنعت تولید برق استان و کمک به طرح توسعه  نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر است، افزود: با تمام توان از طرح توسعه نیروگاه حمایت می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون به میزان ۳ برابر مصرف استان تولید برق داریم، گفت: می‌توانیم با تقویت خطوط انتقال علاوه بر استفاده بیشتر از تولیدات نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر مقدمات صادرات برق استان را فراهم کنیم.

نجفی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با چهار واحد گازی و دو واحد بخار ۹۶۸ مگاوات تولید برق دارد، خاطرنشان کرد: برای ساخت این نیروگاه که از بزرگترین نیروگاه‌های بخش خصوصی کشور است در زمینی به مساحت ۱۱۷ هکتار ۵۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام شد./تسنیم

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …