چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار آستانه اشرفیه عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد

همای گیلان:علی شفیعی شهردار آستانه اشرفیه عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

download (2)

با حکم کازومی ماتسوئی شهردار هیروشیمای ژاپن و رییس شهرداران صلح، علی شفیعی شهردار آستانه اشرفیه عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

شهردار هیروشیما در نامه ای به علی شفیعی ضمن سپاس از عضویت شهردار آستانه اشرفیه افزود: ما به کمک شما برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و عاری از سلاح های اتمی نیازمندیم.

ماتسوئی اضافه کرد: ما در نقطه آغازین حساسی برای مبارزه در جهت رها سازی خود از تهدید هسته ای هستیم، بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و آینده ای روشن تر تلاش کنیم.

رییس شهرداران صلح در پایان خطاب به شهردار آستانه اشرفیه گفت: بهترین آرزوها را برای سلامتی شما، رشد چشم گیر و موفقیت برای شهرداری شما دارم.

شهردار آستانه اشرفیه گفت: سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناگازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد. در حال حاضر بیش از شش هزار شهر دنیا در بیش از ۱۶۰ کشور عضو این سازمان هستند.

علی شفیعی در گفت و گویی افزود: هر چند سال یکبار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان تاکید کنند و برنامه هایی را در این ارتباط تنظیم نمایند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است و ریاست سازمان در حال حاضر بعهده آقای ماتسویی شهردار هیروشیما میباشد و دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به کار کرده است.

شفیعی گفت:شهرداران ایرانی عضو این سازمان تاکنون در چند اجلاس بین المللی حضوریافته و پیام صلح جویی و دوستی شهروندان ایرانی را به سایر شهرداران دنیا ابلاغ نموده اند و برنامه های دوجانبه و چندجانبه فرهنگی ، هنری و علمی گوناگونی در چارچوب همین همکاریها تاکنون در کشورمان اجرا شده است.

شهردار آستانه اشرفیه افزود: از آنجا که کشور ما قربانی وسیعترین حملات شیمیایی پس از جنگ اول جهانی است و هنوز هزاران نفر از مردم ما از عوارض جنگ تحمیلی بویژه سلاحهای شیمیایی رنج می برند، و از سوی دیگر شعار اصولی ما مبنی بر لزوم محو کامل زرادخانه های سلاح های هسته ای در دنیا است، عضویت شهرداران ایرانی در این سازمان میتواند تاییدی بر این حقیقت باشد که ملت ایران خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز با جهان و زندگی با آرامش، عزت و سرافرازی برای شهروندان می باشد.

download (1)

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …