چاپ مطلب چاپ مطلب

صدم‌های ثانیه‌ها در تصادفات حکومت می‌کنند

همای گیلان:صبح امروز دوشنبه ۱۳ مرداد، نخستین جلسه از دوره توجیهی آموزش فرهنگ ترافیک برای کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نمازخانه این اداره‌کل برگزار شد.

ShowImage

سرهنگ حسن سلیمی، رییس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در این جلسه با اشاره به کاهش آمار کشته‌های تصادفات کشور در سال ۹۲ به ۱۹ هزار نفر، اظهار کرد: خوشحالی پلیس از این آمار به جهت کاهش تلفات نسبت به سال‌های گذشته با توجه به افزایش بیش از دو میلیون راننده و شماره‌گذاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در سال است، اما در هر حالت این آمار باعث تألم و رنجش خاطر انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با فرهنگ‌سازی ممکن می‌شود، افزود: متأسفانه سطح آموزش در بین رانندگان کشور ما خیلی ضعیف است و این عدم آموزش صحیح منجر به تلفات اسف‌بار رانندگی می‌شود.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه در ۷۰ درصد از تصادفات، عامل انسانی نقش اصلی را دارد، گفت: رانندگان باید یاد بگیرند که همیشه دو ثانیه از خطر فاصله داشته باشند.

وی ضمن تشریح چگونگی فاصله دو ثانیه‌ای از خطر، تصریح کرد: استان گیلان یک شهر بزرگ است و منطقه غیرمسکونی ندارد، پس راننده‌ای که به این امر توجه نکند احتمال حادثه برای او فراوان است.

رییس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه صدم‌های ثانیه‌ها در تصادفات حکومت می‌کنند، گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که علاوه بر داشتن خودرویی سالم، لحظه‌ای غفلت به موجب صحبت با تلفن همراه یا دیگر سرنشینان خودرو، توجه به مناظر اطراف، خوردن و آشامیدن و… می‌تواند حادثه آفرین باشد.

گزارش تصویری مراسم

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …