چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح استقبال از بهار ۱۳۹۳ در شهرداری کلاچای


شهرداری کلاچای در نظر دارد فراخوان استقبال از بهار ۱۳۹۳ را جهت زیباسازی سیمای شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان با رویکرد « شهر کلاچای ، شهر فرهنگ و زندگی » برگزار نماید .

IMG_8207

حسین بائوج لاهوتی گفت : طرح استقبال از بهار ۹۳ و فضاسازی سیمای شهری جهت آماده نمودن شهر برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران است که در ایام نوروز به این شهر سفر خواهند کرد.

وی افزود : این طرح  باید به گونه ای باشد که موجب شادی و شادابی شهروندان و در نتیجه مسافران  و گردشگران را فراهم نماید. ضمن آنکه برای اجرایی نمودن اقدامات ستاد استقبال از بهار ۹۳ نیز، جلسه ای با حضور شورای اسلامی شهر و کلیه پرسنل شهرداری تشکیل داده ایم.

شهرداری کلاچای ادامه داد :در این جلسه پس از معرفی و ابلاغ رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ، به بیان اهمیت این ایام برای شهر و شهرداری تاکید شد .

لاهوتی تصریح کرد :  شهرداری ها هر ساله با اجرای برنامه های متنوع می بایست شهر را آماده سال جدید نمایند و شهرداری کلاچای نیز مانند کلیه شهرداری های کشور علاقمند به جذب گردشگر در این ایام خواهد بود و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد زیرااگر میزبان خوبی در سال جدید برای هموطنان باشیم ، بهره برداراصلی این میزبانی خود شهروندان خواهند بود .

وی تاکید کرد :که در این ایام در ابتدا نظافت عمومی شهر و برنامه های اجرایی استقبال از بهار می بایست به موقع و بسیار مناسب و دقیق انجام گردد و در این راستا ارائه خدماتی همچون دایر بودن اماکن تاریخی و مذهبی ، نمازخانه ها و مساجد سطح شهر باید به بهترین کیفیت ممکن باشدو سعی شده  از لحاظ بهداشتی نیز سرویس های بهداشتی سطح شهر با نظافت کافی در اختیار مسافران قرار گیرد ، زیرا تجربه ثابت کرده که این اقدامات ذکرشده مهمترین اقدامات در طرح استقبال از گردشگران است .

شهردار کلاچای اعضاء ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری را با مشارکت تمام واحدهای شهرداری نام برد و افزود : پرسنل خدوم شهرداری با اهتمام و تلاش شبانه روزی خود نسبت به انجام وظایف محوله تلاش خواهند نمود تا کارها به نحو شایسته به ثمر برسد .

لاهوتی با بیان اینکه طرح استقبال از بهار با رویکرد شهروندمداری در شهرداری کلاچای آغاز گردیده است اظهار داشت: کلیه واحدهای شهرداری با تمام نیروهای خود تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ به صورت آماده باش به مسافران و گردشگران عزیز در این طرح و به منظور توسعه و ارتقای خدمات به شهروندان و پاسخگویی به نیازهای آنان در قالب برنامه های فنی و عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری ، فرهنگی و اجتماعی و براساس نیازسنجی های بعمل آمده درمحدوده شهر کلاچای اجرایی خواهند نمود .

وی ضمن تاکید فراوان بر زیباسازی منظر شهری در آستانه سال نو خاطر نشان ساخت :

درحوزه امور شهری و فضای سبزفعالیت های پیش بینی شده شامل :

۱-   شست و شو و رنگ آمیزی ، ترمیم المان ها و مبلمان شهری

۲-   آماده سازی و نظافت کلی پارک ها و بوستان های سطح شهر

۳-اعلام شماره تلفن خدمات شهری به مسافران و گردشگران بعنوان مرکز ستاد تسهیلات نوروزی و پاسخگویی بموقع به مسافرین عزیز

۴-   حذف زوائد و موانع فیزیکی موجود در سطح شهر

۵-   پیش بینی دستگاههای آبخوری به اندازه کافی در پارک ها و بوستانها

۶-   شست و شو و رنگ آمیزی جداول سطح شهر

۷-   بهسازی و بازسازی چراغ ها و علائم راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر

۸-   آذین بندی و نورپردازی و تامین روشنایی میادین اصلی و مکان های تفریحی

۹-   خط کشی معابر و خیابان ها و سرعت گیر های سطح شهر

۱۰-                       جمع آوری و حمل نخاله های ساختمانی موجود در سطح شهر

۱۱-                       رفع انواع سد معبر و…

۱۲-     رسیدگی کلی به فضای سبز میادین و بلوارهای سطح شهر و همچنین افزودن گل های فصلی و زینتی به مسیرهای یادشده

۱۳-     شستشو و رنگ آمیزی پل های موجود در سطح شهر نیز از برنامه های در دست اقدام واحدهای خدمات شهری و فضای سبز این شهرداری خواهد بود .

شهردار کلاچای به برنامه های اجرایی در طرح استقبال از بهار در حوزه فنی و عمرانی نیز اشاره نمود و تصریح کرد : ۱- لکه گیری کلیه مسیرهای اصلی و فرعی شهر

۲- مرمت جداول شکسته در مسیرهای اصلی شهر

۳- آماده سازی پارک ساحلی تا پایان اسفندماه سال جاری

۴- مرمت و لکه گیری فرش موزاییک معابر اصلی شهر

۵- آماده سازی پروژه سرپوشیده نمودن کانال خیابان شهرداری تا پایان اسفندماه سال جاری

۶- توقف هرگونه عملیات کنده کاری توسط ادارات گاز ، برق ، مخابرات و آب و فاضلاب از تاریخ ۱۵/۱۲/۹۲ لغایت ۱۵/۱/۹۳ نیز از برنامه های حوزه فنی و عمران این شهرداری خواهد بود .

وی در ادامه افزود ک در حوزه ی فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه هایی پیش بینی گردیده که شامل :

۱-برپایی ایستگاه های هدایت و اسکان  در مبادی ورودی سطح شهر و ساحل دریا بعنوان راهنمای گردشگر

۲-   برپایی سفره هفت سین در ساحل دریا

۳-   برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

۴-دیدار از خانواده های معظم شهدا به همراه پرسنل و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر

۵-   گلباران مزار شهدا

۶-   اهداء جوائز به اولین مسافر ورودی به شهر کلاچای در آغازین ساعات سال ۱۳۹۳

۷-توزیع راهنمای گردشگری ( cd و بروشور عملکر شهرداری ، بسته های فرهنگی پیش بینی شده و همچنین ارسال پیامک برای شهروندان عزیز و برگزاری مسابقه بزرگ بهار ۹۳ در دستور کار برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلاچای خواهد بود .

شهردار کلاچای در پایان گفت : طرح بهار ۹۳ با هدف ایجاد فضای مناسب شهری و تامین رفاه حال شهروندان و مسافرین عزیز اجرا و تمام اقدامات پیش بینی شده در حوزه های مختلف را شامل می شود .

وی طراوت و شادابی که شهروندان به اقتضای فرارسیدن بهار انتظار دارند را اینگونه توصیف کرد که باید در طرح استقبال از بهار کمک و یاری شهروندان در این راستا جدی گرفته شود، زیرا استقبال شهروندان عزیز از میهمانان نوروزی می تواند خاطره ایی خوش برای هموطنان عزیز در شهر کلاچای رقم بزند.

شهردار کلاچای  از کلیه شهروندان مهمان نوازکلاچایی خواست  تا در طرح استقبال از بهار ۹۳ یار و یاور شهرداری در جذب مسافرین و گردشگران باشند.

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …