چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح توسعه حرم در اولویت فعالیت های شهرداری آستانه اشرفیه است

DSC03616
همای گیلان:شهردار آستانه‌اشرفیه گفت: اجرای طرح توسعه حرم آقاسید جلال الدین اشرف (ع) از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در سال ۹۳ است.
علی شفیعی در گفت و گویی افزود: فاز نخست این پروژه با خریداری و تخریب ۵ واحد مسکونی آزادسازی و پایان یافت.
وی اضافه کرد: جای دارد از عنایات استاندار محترم گیلان، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فاضل شهرستان، فرماندار آستانه‌اشرفیه، مدیرعامل و اعضای شرکت توسعه عمران حرم مطهر، و حمایت ها و پشتیبانی های اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان فهیم آستانه‌اشرفیه در اجرای این طرح تقدیر نمایم.
وی افزود: استانداری گیلان در اجرای این پروژه کمک های شایانی کرد و برای تملک مسیر برای پایان فاز نخست مبلغ ۵ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داد که طی سه مرحله به حساب شهرداری آستانه‌اشرفیه واریز شد که با دریافت این مبلغ توانستیم دو واحد تجاری و هفت واحد مسکونی را که در طرح قرار داشتند تخریب و بازگشایی کنیم.
شفیعی گفت: این املاک در حریم بلوار ۳۵ متری طرح توسعه حرم مطهر قرار دارند که شهرداری آستانه‌اشرفیه با خرید این واحدهای مسکونی جهت بازگشایی مسیر طرح توسعه اقدام به تخریب این واحدها کرد.
شهردار آستانه اشرفیه افزود: امیدواریم تا پایان اردیبهشت با تخریب سه واحد مسکونی دیگر تا ۵۵۰ متر از طرح توسعه حرم پیشروی کنیم که عملاً با این کار فقط ۳۵۰ متر تا رینگ اصلی طرح توسعه حرم مطهر باقی خواهد‌ماند.
وی گفت: در مدت سه ماهه اخیر این پروژه با حمایت استاندار و همه مسئولان پیشرفت خوبی داشته و تخریب یک واحد مسکونی در قبل از سال و تملک و تخریب دو باب واحد تجاری و ۵ واحد مسکونی برای آزادسازی مسیر طرح توسعه حرم مطهر در فروردین امسال از اقداماتی است که برای اتمام فاز نخست انجام شده است.
شهردار آستانه اشرفیه با بیان اینکه بازدید استاندار گیلان در اسفند ۹۲ روند پیشرفت این پروژه را شتاب بخشید، افزود: با توجه به اعلام حسین داداشی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و عمران حرم مطهر ارزش ریالی واحدهای خریداری‌شده برای تملک و بازگشایی مسیر طرح توسعه حرم مطهر ۹میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعلام شده است که ۵میلیارد ریال آن از کمک‌های استاندار گیلان و مابقی هزینه های تملک این واحدها از شهرداری و شرکت توسعه تأمین شده است.
وی افزود: فاز اول پروژه طرح توسعه که از ابتدای بلوار ۳۵ متری به طول ۵۵۰ متر با تخریب ۹ واحد به اتمام خواهد رسید.
وی همچنین به توافق با نیروی انتظامی برای تملک خانه‌های سازمانی این نهاد اشاره کرد و افزود: توافق انجام‌شده با نیروی انتظامی در جهت تملک و بازگشایی مسیر طرح توسعه در قالب تعویض سه واحد مسکونی و پرداخت بخشی هزینه باقیمانده نقدی صورت گرفته است.
وی افزود: پس از آزادسازی مسیر به زودی کار احداث بلوار، نصب جدول، زیرسازی خیابان و آسفالت و سنگ‌فرش پیاده‌روها آغاز می شود.

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …