چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد: حمایت کامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران بندر تفریحی-گردشگری چمخاله

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل دارد تا از متقاضیان بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در بندر تفریحی-گردشگری چمخاله، جهت تکمیل فاز های بعدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی فتحی در بازدید از روند پیشرفت زیرساخت های بندر تفریحی-گردشگری چمخاله با اشاره به پتانسیل بالای این منطقه اظهار داشت: این بندر به عنوان اولین بندر تفریحی و گردشگری در شمال کشور محسوب می شود که بدلیل وجود پسکرانه مناسب و جاذبه های طبیعی منطقه و همچنین دسترسی به مرکز استان از پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه مسافری و گردشگری دریایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار این طرح از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده، خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر۸۰ درصد بوده و پیش بینی می شود بر اساس برنامه زمانبندی فاز اول آن در سال ۱۴۰۲ خاتمه یابد.

 عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره گیری از اراضی پسکرانه بندر چمخاله برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در منطقه، تصریح کرد: با اجرای طرح های تکمیلی گردشگری و همچنین توسعه ورزشهای آبی و ساحلی در اراضی پسکرانه می‌توان در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت این بندر گام برداشت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر تفریحی-گردشگری چمخاله فراهم است، اذعان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل دارد تا از متقاضیان بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در این بندر، جهت تکمیل فاز های بعدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده می توان از ظرفیت این بندر علاوه بر بحث گردشگری در منطقه، برای مسافرت های دریایی به دیگر بنادر شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر بهره برد. ‌

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …