چاپ مطلب چاپ مطلب

عطاءالله مهاجرانی کیست؟ / بیانیه نمایندگان آذری زبان درباره «فیتیله» / عکس / این مرد پاریس را به آشوب کشید / عربستان رکن آبادی را به اسرائیل تحویل داد /حقوق ۳۰ میلیونی برای مدیران خودروسازی/ رویارویی دو آقازاده در مجلس / مرگ یه عابر پیاده در اتوبان همت(۱۸+)+ عکس

همای گیلان: بیانیه نمایندگان آذری زبان درباره «فیتیله»
۲۸ نماینده ترک زبان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند: برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایرانی و اسلامی و بازدارنده ای علیه نفوذیان فرهنگی است.
خبرگزاری مهر:  ۲۸ ترک زبان مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدام ناپسند سیمای جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کردند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله عالی و با دورد بر ارواح پاک شهیدان والا مقام ایران اسلامی.
ما نمایندگان مردم شریف و غیرتمند مناطق ترک زبان ایران اسلامی و به ویژه آذربایجان سر افراز ضمن ابراز انزجار شدید از گفتار و رفتار وقیحانه و موهن عده ای از عناصر جاهل و قاصر در برنامه فیتیله ها در روز جمعه ۱۳۹۴/۸/۱۵ در شبکه دو سیما جمهوری اسلامی ایران؛ این حرکت بسیار زشت را محکوم نموده و خواستار برخورد جدی و قاطع مراجع امنیتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیران، کارشناسان و مجریان این برنامه از مرحله تولید فیلمنامه، مدیریت تولید و کارگردانی، مسئولین ناظر و شورای پخش و عوامل بازیگری می باشیم.
تاریخ ایران اسلامی گواه صادقی است که مردم ترک زبان آذربایجان و سایر نواحی ایران از آغاز شکل گیری دولت و ملت در ایران همواره با حماسه آفرینی و نثار هستی و جانشان در دفاع از استقلال و آزادی ایران عزیز کارنامه درخشانی آفریده اند.
هر زمان روز جانبازی بوده است، مردان و زنان ترک زبان این سرزمین سرافرازانه بلاگردان همه ایران و ایرانی ها بودند امروز در سایه حاکمیت نظام مقدس ولایت فقیه، تنوع اقدام با هر نژاد و زبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرایش منطقی و پایدار بوده و هر جریان فرهنگی و رسانه ای نفوذی و منحرف که بخواهد این آرایش ارزشمند را در هویت ملی و انقلابی ملت ایران بر هم زند، محکوم به شکست است.
ما نمایندگان آذری زبان مجلس شورای اسلامی ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلکه ملتی می دانیم که دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایستگی وجه ادا کرده و در مقابل ملت بزرگ ایران روسفید بوده و همواره نیز نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد.
لذا برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایران اسلامی بوده و اقدام بازدارندگی بر علیه نفوذیان فرهنگی قلمداد خواهد شد.
عکس / این مرد پاریس را به آشوب کشید
گروه تروریستی داعش عکس زیر را منتشر کرد و مدعی شد که این فرد، یکی از عوامل اقدامات خونین جمعه شب در پاریس است.
عکس / این مرد پاریس را به آشوب کشید
عربستان رکن آبادی را به اسرائیل تحویل داد
پایگاه پانوراما الشرق الاوسط در گزارشی پیرامون سرنوشت سفیر سابق ایران در بیروت نوشت که خبرهای انتشار یافته حاکی از آن است که عربستان غضنفر رکن آبادی را تحویل رژیم صهیونیستی داده است.
رسانه های ایرانی خبرهایی منتشر کرده اند که نشان می دهد “غضنفر رکن آبادی”، دیپلمات و سفی سابق ایران در لبنان همچنان زنده بوده و عربستان وی را پس از فاجعه منا که در آن نزدیک به ۸ هزار نفر که ۵۰۰ تن از آنها از حجاج ایرانی بودند، به اسرائیل تحویل داده است.
این پایگاه خبری با اشاره به اینکه ۳۶ تن از حجاج ایرانی همچنان در بین مفقودین هستند، نوشت: “حسن قشقاوی”، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان و همچنین “حسین امیر عبداللهیان”، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران پیش از این تاکید کردند که شاهدان “غضنفر رکن آبادی” را زنده و در سلامت سوار بر یک آمبولانس مشاهده کرده اند.
پانوراما الشرق الاوسط می نویسد: عربستان سعودی در آغاز منکر ورود “رکن آبادی” به این کشور شد و شبکه العربیه نیز مدعی شد که سفیر سابق ایران در لبنان با اسم مستعار وارد خاک عربستان شده است اما پس از این اقدام ایران تصویر گذرنامه “غضنفر رکن آبادی” را منتشر کرد.
این پایگاه می افزاید: تلویزیون ایران فیلمی را پخش کرد که نشان دهنده سخنرانی “رکن آبادی” در میان جمع زیادی از حجاج ایرانی در صحرای عرفه است.
پانوراما با اشاره به اینکه عربستان همچنان از سخن گفتن در خصوص سرنوشت رکن آبادی سر باز می زند و این امکان را می دهد که وی در میان ۳۶ فرد مفقود شده و یا ۱۴۰۰ جسدی باشد که هویت آنها هنوز مشخص نیست می افزاید: اما ایرانی ها روایت سعودی را در این باره قبول ندارند و بر اطمینان از اجساد مفقود شده این کشور از طریق نمونه گیری از “دی ان ای” آنها اصرار دارد.
این پایگاه خبری می نویسد: “غضنفر رکن آبادی” شخصیتی انقلابی است که اسرائیلی ها به خاطر حضورش در لبنان به عنوان سفیر ایران در بیروت وی را به خوبی می شناسند؛ وی نوامبر سال ۲۰۱۳ هدف حمله جماعت عبدالله عزام به سرکردگی تروریست سعودی “ماجد الماجد” قرار گرفت؛ عربستان به طور محرمانه ماجد الماجد را در بیمارستانی در بیروت کشت و جسدش را به ریاض منتقل کرد.
پانورا الشرق الاسط می افزاید: مهم ترین اظهار نظر اسرائیلی ها پس از گذشت چند روز از فاجعه منا این بود که اسرائیل یک صید ایرانی گرانبها را به دست آورده است.
این پایگاه با اشاره به اینکه پایگاه های خبری ایرانی به نقل از “مرتضی آقا تهرانی” نماینده مجلس این کشور نوشتند که امروز خبری به دست ما رسید که نشان می دهد رکن آبادی زنده و در دست رژیم صهیونیستی است می افزاید: ایران از طریق عمان پیامی به حکام سعودی فرستاده که در آن تاکید داشته که رکن آبادی را زنده می خواهیم.
پانوراما الشرق الاوسط در پایان می نویسد: طرح خصمانه سعودی نشان از هماهنگی و همکاری مشترک این رژیم با صهیونیست ها دارد.
عطاءالله مهاجرانی کیست؟
عطاءالله مهاجرانی در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۳۳ و در اراک زاده شد. تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ تاریخ در دانشگاه‌های اصفهان (کارشناسی) شیراز (کارشناسی ارشد) و تهران (دکتری) گرفت.
مهاجرانی در کارنامه کاری خود مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، معاون رئیس جمهور، عضویت در هیئت امنای خبرگزاری ایرنا، معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و ریاست مرکز گفتگوی تمدن‌ها را داشته است.
 وی در حوزه سیاسی ابتدا به تلویح و سپس به صراحت علیه ولایت فقیه موضع‌گیری کرد و در مقاطع مختلف ضد رهبر معظم انقلاب موضع گرفته است.
پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی
در دومین دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یعنی در سال ۱۳۷۳ مهاجرانی طی مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی‌زبان ایران نیوز در ۸ آبان سال ۱۳۷۳، درباره ریاست جمهوری هفتم، اظهار داشت: «اگر امکان تغییر در قانون اساسی وجود داشته باشد آقای هاشمی شایسته‌ترین فرد برای احراز این مسئولیت است. آقای هاشمی رفسنجانی دو ویژگی امیرکبیر و مدرس را باهم دارند.

حقوق ۳۰ میلیونی برای مدیران خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وام ۲۵ میلیون تومانی را شبیه یک قرص مسکن دانست که دولت برای نجات خودروسازان از ورشکتگی به کار گرفته و تأکید کرد: خودروسازی کشور نیاز به یک جراحی عمیق دارد. اگر خودروسازان به فکر اصلاح سیستم مدیریت، ارتقای بهره وری و کاهش قیمت محصولات خود نباشند، دیگر نه تنها مسکن درد آنها را تسکین نمی دهد، بلکه دوباره محصولاتشان روی دستشان می ماند و به مراتب مشکلات بزرگ تری در انتظار آنها خواهد بود. مؤید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو اظهار کرد: اینکه دولت تصمیم گرفته با تزوریق وام بازار خودرو را تحریک کند این به نظر من کار خوبی است و صنعت خودرو را از ورشکستگی حتمی نجات می دهد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این وام یک مسکن است، افزود: اگر کسی دندانش درد می کند مسکن می خورد تا دندان دردش فروکش کند؛ ولی اگر فکر کند که دیگر دردش خوب شده سر خودش کلاه گذاشته است. به این دلیل که یک جای این درد دیگر دوباره یقه او را می گیرد که دیگر ممکن است مسکن هم اثر نکند. این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از نحوه انتخاب هیأت مدیره شرکت های خودروساز کشور، گفت: وقتی برای یک کارخانه و یا شرکت هیأت مدیره انتخاب می شود، خبره ترین آدم های رشته و یا صنف برای این هیأت مدیره انتخاب می شوند که آنها بتوانند به بنگاه اقتصادی که برای هیأت مدیره آن انتخاب شده اند، فکر و ایده بدهند. در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنیم که به طور مثال وقتی می بینند پسر فلانی و یا آقای فلانی پستی ندارد، پستی به او داده و ماهانه به او ۱۵، ۲۰ و یا حتی ۳۰ میلیون حقوق و در پایان سال ۱۰۰ میلیون تومان پاداش بدهند.

ماجرای مرکز گفتگوی تمدن‌ها
در سال ۱۳۸۳ خانمی که کارمند سابق مرکز گفتگوی تمدن‌ها بود، عنوان کرد که همسر صیغه ای مهاجرانی است و از او شکایت کرد و خواهان ثبت ازدواج شد.
داستان مهاجرانی درمیانه نگارش کتاب برضد سلمان رشدی مرتد انگلیسی و تبدیل شدن به عامل انگلیس و آل سعود از عبرت‌های ماندگار است.
وی در پی فضاحت‌های اخلاقی از کشور خارج شد و به انگلیس پناه برد و در آنجا روند ضد نظام خود را به غایت افزایش داد.
نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد مهاجرانی
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه ۱۳۷۸ بیان کردند:
« من از وزارت ارشاد توقّع دارم. البته آقای «مهاجرانی» – ظاهراً – نیستند و خودشان را راحت کردند از این‌که بیایند و حرفهای ما را بشنوند! به‌هرحال، فرق نمی‌کند؛ چه ایشان باشند، چه نباشند، من اعتراضم این است – این اعتراض را بارها هم گفته‌ام، الان هم در جمع شما می‌گویم – وزارت ارشاد در این دو سالی که ایشان در رأس این کار هستند، هیچ کار اسلامی به‌عنوان اسلامی ارائه نداد!
این اوّلین اعتراض من است. فرض کنید من خودم در مورد صدا و سیما، کمتر هفته‌ای است که اعتراضی و اوقات تلخی‌ای نداشته باشم و پیغام تندی ندهم؛ اما صدا و سیما کارهای زیادی را به‌عنوان کار اسلامی انجام داده، برنامه‌های اسلامی و برنامه‌های هنری اسلامی درست کرده و برنامه‌های گزارشی و علمی داشته است.
اگر اشتباه و خطا و تخلّف دارد، از آن طرف هم تلاش و کار دارد. من سؤالم این است که وزارت ارشاد، چند کتاب برای تقویت تفکّر اسلامی به‌وجود آورده، چند تا فیلم برای تقویت مبانی فکری اسلامی و انقلابی ساخته و چند تئاتر مناسب داشته است؟ الان مرتّب در این سالنهای وابسته به وزارت ارشاد، نمایش و تئاترهایی اجرا می‌شود؛ بعضیهایش صددرصد ضدّ دین و ضدّ انقلاب است! کسانی رفتند، دیدند و آمدند به من گزارش دادند. خوب؛
حالا اگر در کنار دو، سه نمونه تئاتر از این گونه نمونه‌ها، پنج شش نمونه هم به ما نشان می‌دادند که ما این تئاتر را به‌وجود آوردیم، یا این فیلم را اجرا کردیم که مبلّغ اسلام است، من هیچ اعتراضی نمی‌کردم. می‌گفتم بالاخره: «خلطوا عملاً صالحا و آخر سیّئا، عسی اللَّه ان یتوب علیهم»(۳)! اما این طور نیست؛ هرچه هست، از آن طرف است! این اعتراض من است. من از رفتار وزارت ارشاد، راضی نیستم.»
رویارویی دو آقازاده در مجلس
سیاست > مجلس – روزنامه آرمان نوشت: وجه اشتراک زیادی با هم دارند. نخستین وجه اشتراکشان نامشان است. نام هردوشان علی است. هردو بخشی از شهرتشان را از پدران خود دارند. هردو در کار فرهنگند. یکی وزیر فرهنگ است و دیگری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس.
مطهری نماینده مردم تهران از جنتی سوال دارد. جنس سوالات علی مطهری را با فهمیدن مواضعش می‌توان خوب شناخت. نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب اما در عین حال هردو آنهاست. راهی که او در پیش گرفته با کلیشه‌های سیاسی ایران همخوانی ندارد. مواضع سیاسی‌اش تا حد زیادی نزدیک به اصلاح‌طلبان است، اما در مواضع فرهنگی سمت و سوی اصولگرایانه دارد. نطق‌های آتشین او در برخی موارد اما باعث می‌شود در برابر اصولگرایان قرار بگیرد. اظهاراتش درباره مسائل فرهنگی نیز باعث می‌شود همگام اصولگرایان دیده شود. نمونه‌اش را می‌توان در مواجهه‌اش با وزیر کشور دید؛ مطهری یک روز به روحانی نامه می‌نویسد و به او هشدار می‌دهد اگر لغو سخنرانی‌ها ادامه پیدا کند استیضاح رحمانی فضلی را کلید می‌زند. یک روز هم وزیر کشور را به خاطر نداشتن برخورد جدی با ساپورت‌پوشان به مجلس می‌کشاند. به‌طور کلی راه سختی را پیش گرفته است. در این راه اصولگرا و اصلاح‌طلب اصلا برایش فرقی ندارد. از همین روست که اگر با نگاه سیاسی کنش‌های او را بررسی کنیم، می‌بینیم به مصلحت‌سنجی آنقدر نزدیک نیست. بیشتر مایل است روی کرسی سیاست‌ورزی صادقانه حرکت کند و آنچه حقیقت می‌داند را بیان کند.
اواخر هفته گذشته بود که مطلع شدیم قصد دارد جنتی را به مجلس فراخواند. دلیل این احضار حالا مشخص شده است. جنتی قرار است باز هم به مجلس برود تا به مطهری پاسخ بدهد که چرا هنوز از کلمات بیگانه استفاده می‌شود؟ وزارت ارشاد متولی اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه است و طبق این قانون نباید در سردر فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و بسته‌بندی‌ها از کلمات بیگانه استفاده شود.
مطهری معتقد است در این راه وزارت ارشاد اختیارات لازم را دارد و با همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند قانون را اجرا کند، با این وجود این کلمات روز به روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند. تجربه نشان داده است که علی مطهری نماینده‌ای است که سرسختانه بر مواضعش پافشاری می‌کند. به همین خاطر است که کار برای جنتی سخت‌تر می‌شود.
جنتی که در روزهای نخست وزارتش گفته بود امیدوار است راه احمد مسجدجامعی را در دوران مسئولیتش ادامه دهد، تاکنون از مجلس دو کارت زرد دریافت کرده است. هردو این کارت‌زردها هم به سوالات منتقدان دولت مربوط می‌شد. کارت زرد اول او برمی‌گردد به دی ماه سال۹۲ که حمید رسایی، جنتی را به مجلس کشانده بود و از او علت تسامح و تساهل وزارت ارشاد را پرسید. کارت زرد دوم هم به خردادماه امسال برمی‌گردد که جنتی برای پاسخ به سوال مهرداد بذرپاش، آقاتهرانی، نوباوه و میرکاظمی به مجلس رفته بود. نمایندگان منتقد دولت این‌بار برعکس سوال قبلی علت محدودیت‌های رسانه‌ای را جویا شدند. حالا باید دید در رویارویی سوم کدام علی دست پر خواهد داشت. آیا این مطهری است که از صحبت‌های جنتی قانع می‌شود یا جنتی است که سوال مطهری را به‌حق می‌داند و کارت زرد سوم را دریافت خواهد کرد.
مرگ یه عابر پیاده در اتوبان همت(۱۸+)+ عکس
 صفحه تصادف ناجور با انتشار عکسی ناراحت کننده نوشت:
مرگ یه عابر پیاده در اتوبان همت(18+)+ عکس
اتوبان همت تهران..بعد از پل مدرس…
عابر قصد رد شدن از اتوبان رو داشته که با پژویی برخورد میکنه میفته و بعد زانتیا از روش رد میشه!!!!
اگر ماشین نداریم…به عنوان یک عابر فرهنگ درست شهروندی رو انجام بدیم.

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …