چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رودسر:شرایط خاص توان خواهان را با ایجاد فضای مناسب سازی به شرایط عادی تبدیل کنیم

 

فرماندار رودسر در جلسه مناسب سازی فضای شهری گفت : یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می شود و تمامی افراد از همه ی امکانات باید استفاده نمایند و از حق طبیعی خود بهره مند شوند.

untitled

امیرجانبازی رودسری گفت :  گروهی از افراد هستند که باید به طور ویژه از این امکانات استفاده نمایند و از آن بهره مند شوند زیرا شرایط خاصی را سپری می کنند

وی تصریح کرد  : عواملی هستند که انسانها را دچار معلولیت می سازد ژنتیک ،بلایای طبیعی ، جنگ ، حوادث غیرمترقبه و… که نقص عضو ایجاد می کنند و در ادامه ی زندگی انسانها می تواند تاثیراتی داشته باشد .

جانبازی گفت : معلولیت هم زندگی روزمره را از حالت عادی خارج می کند و هم  محدودیت ایجاد می کند. پس باید استانداردسازی کنیم و این مهم را در دستور کار قرار دهیم تا توان خواهان ما از این مسئله رنج نبرند و جامعه را در ادامه زندگی خود سهیم بدانند 

فرماندار رودسر اذعان داشت : معلولین حق دارند از امکانات موجود در جامعه برخوردار شوند و به طور مستقل زندگی کنند باید جنبه های محیط بدون مانع را برای افراد دارای معلولیت بررسی کنیم تا شرایط خاص آنها را با رفاه در جامعه به شرایط عادی تبدیل نماییم .

جانبازی با بیان این مطلب که  هر کدام از شهرداران ، منطقه ای را به طور پایلوت مکانی انتخاب نمایند افزود :  بانک ها برنامه ریزی لازم را جهت مناسب سازی باجه ها برای توان خواهان داشته باشند و سازمان نظام مهندسی هم برنامه ریزی خاص خود را برای استفاده بهتر و مطلوب با همکاری بخشداریها و شهرداریها در جهت  صدور مجوز متناسب با مناسب سازی انجام دهند .

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …