چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان:

فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود: باید در امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان ترغیب و اهتمام لازم و ویژه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنگرود: محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که با حضور اعضای انجمن در فرمانداری برگزار گردید اعلام نمود: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود و باید در امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان ترغیب و اهتمام لازم و ویژه داشته باشیم.

جلالی افزود ما برای پیشرفت، راه گریز ی بجز توسل به کتاب وکتابخوانی نداریم وبرای ملتی که افتخارش فرهنگ درخشان گذشته است توجه به امر مطالعه بسیار مهم است، فلذا نمی تواند با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیگانه باشد.

فرماندار لنگرود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش کتاب و کنابخوانی در جامعه اشاره نمود و افزود: به فرموده ایشان یکی از نیازهای بشر کتابخوانی است و نباید در این مقوله بیگانه و بی توجه باشیم و رشد فکری بر اثر مطالعه کتاب است و رواج کتاب وروحیه کتابخوانی در میان ملت عزیز ما که مشعل داران فرهنگ و کتاب پس از تاریخ ظهور اسلام بوده است،ضروری است و از چنین ملتی انتظار می رود بیشتر مطالعه نمایند و اگر متولیان فرهنگ، کتاب خوب چاپ و تولید نمایند خیلی از مسائل و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

جلالی به وظایف نهاد کتابخانه نسبت به ترویج و اشاعه کتاب وکتابخوانی در این شهرستان افزود: این امر باید جزو تکالیف باشد و باید بیندیشیم که تا چه میزان در اشاعه فرهنگ کتابخوانی برای خود و فرزندان خود قدم برداشته ایم.

وی نقش خانواده ها را در این مسیر و نیل به هدف بسیار مهم برشمرد و بیان نمود: از برنامه های مهم خانواده ها باید اختصاص بودجه واهتمام لازم در ترویح این مهم باشد و این یک تکلیف است و ما گریزی نداریم جز اینکه به کتاب و کتابهای مفید ومورد نیاز و متناسب با جامعه است متوسل شویم، جامعه ای که برای پیشرفت و توسعه قدم بر می دارد باید با کتاب همراه شود و کتاب بهترین هدیه است برای برون رفت از معضلات مختلف جامعه و برای تمدن سازی امر کتاب و کتابخوانی باید مورد اهتمام احاد جامعه باشد

About مدیر خبر1

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …