چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبرداد ۷۷ درصد سارقین دستگیر شده گیلان معتادان هستند

همای گیلان:سردار ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سالن شهید انصاری استانداری گیلان، با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی استان در سال‌های ۹۱ و ۹۲، اظهار کرد: دو تن و ۳۲۸ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۱ توسط نیروی انتظامی کشف شد.

وی با بیان اینکه سه تن و ۲۵ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سال گذشته کشف شد، افزود: این مقدار ۴۲ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

139210040232294131800163

۴۰ مرحله پاکسازی مناطق آلوده مواد مخدر در گیلان اجرا شد

فرمانده نیروی انتظامی گیلانی گفت: در سال گذشته در ۴۰ مرحله اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده، در ۱۲ مرحله کنترل محورهای مواصلاتی و در چهار مرحله ارتقای امنیت انجام شد.

قائد رحمتی با اشاره به مشکلات این حوزه، تصریح کرد: برای معتادین متجاهر که عادت به جرم دارند فضای مناسبی برای ساماندهی نداریم و این سبب بروز مشکل در کشور و استان شده است.

وی افزود: این افراد  در حوزه امنیتی، سرقت خودرو و توزیع مواد مخدر  و زندگی مردم و ایجاد مزاحمت نقش دارند و اگر اردوگاهی ایجاد شود ساماندهی می‌شوند.

۷۷ درصد سارقین دستگیر شده گیلان را معتادین تشکیل می‌دهد

فرمانده نیروی انتظامی گیلانی با بیان اینکه ۷۷ درصد سارقین دستگیری شده را معتادین تشکیل می‌دهند، گفت: ۸۹ درصد افرادی که دستگیر می‌شوند در حوزه مواد مخدر درگیر هستند و زیر ۱۰۰ گرم مواد مخدر دارند.

قائد رحمتی با بیان اینکه براساس ماده ۱۶ معتادین متجاهر نمی‌توانند به زندان بروند و باید در اردوگاه حضور یابند، افزود: ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر از معتادین متجاهر در گیلان آزاد هستند.

گیلان ۵۰ هزار معتاد شناسنامه‌دار دارد

وی با بیان اینکه گیلان ۵۰ هزار معتاد شناسنامه‌دار و شناسایی شده دارد، اظهار کرد: ۱۵ صفحه سابقه پیگیری مجدانه در استان در سال گذشته انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه گیلان نیازمند ایجاد سه ایست بازرسی در مناطق مرزی، رودبار و رودسر است، خاطرنشان کرد: به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از ترویج مواد مخدر در استان و کشور نیازمند ایجاد ایست بازرسی هستیم./تسنیم

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …