چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده پلیس راه گیلان عنوان کرد: عابران پیاده بیشترین قربانیان حوادث جاده‌ای گیلان

همای گیلان: فرمانده پلیس راه گیلان گفت: عابران پیاده بیشترین قربانیان حوادث جاده‌ای گیلان را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: عابران پیاده بیشترین قربانیان حوادث جاده‌ای گیلان

مهیار رستگار جاده‌های استان را بیشتر در حاشیه نقاط مسکونی دانست و اظهار کرد: رانندگی در چنین جاده‌هایی مستلزم رعایت مقررات رانندگی توسط رانندگان است.

وی پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های فرعی و روستایی و حاشیه مناطق مسکونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی‌احتیاطی در این زمینه موجب حوادث ناگوار برای عابران پیاده می‌شود.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه حوادث عابران پیاده در این استان بیشتر از نرم کشوری است، تصریح کرد: کاهش سرعت و محدودیت سرعت در جاده‌های حاشیه مناطق مسکونی مورد تأکید است.

وی هوای فعلی استان را مه‌آلود و غبارآلود خواند و یادآور شد: چنین هوایی لغزندگی سطح جاده‌ها را به همراه دارد و بی‌احتیاطی در این شرایط به هنگام رانندگی حادثه‌آفرین است.

رستگار استفاده از تلفن همراه را خطر‌آفرین دانست و گفت: توجه به عابران امری ضروری است و رانندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی توجه به مسیر پیش رو و رعایت فاصله طولی را از دیگر نکات مهم در هنگام رانندگی ذکر کرد و متذکر شد: گاهی مشاهده می‌شود خانواده‌ها فرزندان کوچک خود را بر صندلی جلوی خودرو می‌نشانند که اقدامی خطرناک است.

فرمانده پلیس راه گیلان یادآور شد: کودکان زیر ۱۲ سال نباید بر صندلی جلوی خودرو بنشینند و خانواده‌ها باید به این مسئله حادثه‌ساز توجه کنند./ فارس

 

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …