چاپ مطلب چاپ مطلب

محمد صادق طالب، مربی و قهرمان سیاهکلی دررشته کونگ فو: اگر امکانات در شهرستان فراهم شود، پیشرفت بیشتری خواهیم داشت

اختصاصی همای گیلان: محمد صادق طالب ، دارنده شالبند( مشکی )جهانی کونگ فو توآ با تاییدیه فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران ، مربی و داور هنر های رزمی و کونگ فو می باشد که ورزش را از سن حدودا ۶ سالگی با ورزش رزمی کونگ فو و کونگ فو توآ اغاز نمود و عناوینی که از سال های اغازین مسابقات رسمی کونگ فو سال ۸۴تا کنون کسب کرده است ،۲۰مقام در داخل استان و میادین کشوری می باشد .

photo_2015-12-16_18-46-30

وی دارنده کارت مربیگری ملی با تاییدیه فدراسیون کونگ فو ووزارت ورزش و جوانان، داوری و مربیگری بین المللی دفاع شخصی و دارای کارت اموزش بدنسازی رزمی و اسیب شناسی ورزشی از مرکز اموزشی پارس ایران می باشد
خبرنگار ما با تائید فدراسیون کونگ فو گفتگویی با وی انجام داده است که در ادامه این گفتگو را میخوانید.
خبرنگار: اولین بار چه زمانی در مسابقات استانی شرکت کردید و تاکنون چند مقام قهرمانی کسب نمودید؟
برای اولین بار در سال ۸۳ در مسابقات استانی شرکت کردم و توانستم با درجه سبز مقام نائب قهرمانی را کسب نمایم. (این مسابقات شروع مسابقات رشته ورزشی کونگ فو بود). در پایان سال ۸۴ با شرکت در آزمون توانستم شال بند سبز را دریافت نمایم و تا کنون ۲۰ مقام قهرمانی از اول تا سوم را کسب کرده ام. در مسابقات سال ۹۱ در استان کرمان نیز مقام دوم را بدست اوردم.همچنین حدود ۳۲ تقدیر نامه و لوح سپاس برای اجرای برنامه های ورزشی و حرکات فیزیکی و اجتماعی از ادارات ورزشی ارگانها مسولین محترم در شهرستان واستان .. و از مدیر کل محترم ورزش استان جناب اقای رهنما و سایر عزیزان دریافت نمو دم
خبرنگار: آیا شایستگی حضور درتیم ملی را داشتید و نیاز به چه بستری وجود دارد؟
انتخاب در تیم ملی آرزوی هر ورزشکاری است اما مشکلات مالی نتوانست به آنچه که در نطر داشتم برسم، در حال حاظر در سن ۲۶ سالگی ، انگیزه زیادی برای پیشرفت دارم و به طور منظم تمرینات را ادامه می دهم تا بتوانم در مسابقات ملی و بین المللی شرکت نمایم.
خبرنگار: لطفا بفرمایید در کنار اینکه به کار در این رشته مشغول هستید چه خدماتی برای ورزشکاران این شهرستان در سمت مربی گری انجام داده اید؟
از سال ۸۴ تصمیم گرفتم تا تجربه ایی که کسب نمودم را دراختیار جوانان و نوجوانان شهر قرار دهم ، لذا به جذب هنر جو در منطقه دیلمان و همچنین بخش مرکزی شهرستان سیاهکل پرداختم . اما از سال ۸۸ تاکنون به عنوان یک مربی رسمی در شهر سیاهکل در سالن اداره ورزش و جوانان هنرجو دارم و تاکنون ۱۲۷ نفر را تمرین داده ام که ۲۰ نفر به درجه شال بند سبز کونگ فو که مرز آمادگی جسمانی است رسیده اند. همچنین تیم بنده در شهرستان سیاهکل، سه بار مقام تیمی اول تا سوم در استان را کسب نموده و خودم یک دوره به عنوان مربی اخلاق انتخاب شدم و به عنوان داورنیز در میادین کشوری در رشته های ورزشی هرساله حضور دارم و دو بار افتخار همراهی و بعنوان مربی و سرپرست تیم استان گیلان به مسابقات کونگ فو کشور اعزام داشتم که کونگ فو کاران استان گیلان به مقام های خوبی هم دست یافتند.

photo_2015-12-16_18-46-35
خبرنگار: وضعیت استقبال و استعداد این رشته ورزشی در شهرستان سیاهکل را چگونه می بینید؟
کونگ فو توآ یک رشته ایرانی و ملی و با ایین و رسم و رسوم ما ایرانیان و از بخت خوب ما یک رشته رزمی اسلامی میباشد، به طور کلی در پیشرفت یک رشته ورزشی عواملی همچون استعداد، امکانات، تجهیزات ورزشی، مدیریت و پشت کار موثر است که خوشبختانه سیاهکل از جهت استعداد در جایگاه مناسبی قرار دارد که کسب ۳ دوره پیاپی مقام های اول تا سوم در این رشته در استان خود گواه این ادعاست اما مشکلات عمده ایی که موجب عدم پیشرفت بیشتر می شود در قسمت امکانات ، تجهیزات و سالن اختصاصی است که اگر این عوامل در شهرستان مهیا بود قطعا پیشرفت بیشتری در این رشته ورزشی خواهیم بود.
خبرنگار: چه عاملی موجب شد تا شما به این رشته ورزشی رو آورید و عوامل مشوق شما در این رشته چه کسانی بودند؟
اولا باید عنوان کنم که علاقه من به این رشته ذاتی بود ، به طوریکه در سن کودکی با ریختن شن در جوراب و مشت زنی به آن تمرین میکردم اما در میان رشته های رزمی کونگ فوتوآ را به دلیل متنوع بودن حرکت ، انتخاب کردم. البته پدرو مادرم و بعد از ازدواج همسرم هم در این رشته بسیار مشوقم بودند.
خبرنگار:علاوه بر تمرین به هنرجویان چگونه تجربیات خود را در اختیار جامعه ورزشی قرار دادید؟
یکی از راه های در اختیار قرار دادن تجربه ، نوشتن مقاله است که در این راستا ۳ مقاله در مجلات و سایتها دراختیار مردم قرار دادم ، همچنین کتابی جمع آوری نمودم که درصدد چاپ آن هستم .در کنار امر ورزش یکی از فعالیت های ما خوجه به امر فرهنگی در ورزش است که نقل احادیث قبل از تمرین و انتشار سخنان ائمه و پیامبر در تقویم هر ساله می باشد.
خبرنگار: اساتید شما در این رشته چه کسانی بودند؟
استاد من عباس خجسته بوده وهست که ایشان از چالوس به این شهر آمدند تا به من تمرین دهند .

خبرنگار: حرف آخر شما؟
از این فرصت استفاده میکنم و از استاد خجسته از دوستان و عزیزان همچون جناب استاد محمود نمازی پور و سایر عزیزان مانند اقای فهیم چایچی واستاد عبد الله رایقی که همیشه با همفکری و حمایت فکری معنوی خود راهگشا بودند و سایر عزیزان هم مانند جناب اقای علیپور که پیگیر این مصاحبه شدند و این زحمت را متحمل شدند ممنون و سپاسگزارم .

photo_2015-12-16_18-45-56 photo_2015-12-16_18-46-10 photo_2015-12-16_18-46-22photo_2015-12-16_18-46-01photo_2015-12-16_18-45-49 photo_2015-12-16_18-46-04photo_2015-12-16_18-46-16

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …