چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل آبفار گیلان: تامین آب شرب روستاییان گیلان دچار نوسان است

همای گیلان:محمدعلی فرامینی در نشست آبفار گیلان با اشاره به اینکه روزهای گرم در پیش است، اظهار کرد: اقلیم گیلان نسبت به سال‌های گذشته دچار تغییر شده است.3453532453236654644534523-85x85

وی افزود: به دلیل کاهش میزان بارش برف و باران در سال‌های اخیر، تامین آب شرب روستاییان دچار نوسان شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه آب در برخی از روستاهای این استان جیره‌بندی شده است، تصریح کرد: در این روستاها آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب روستایی گفت: امیدواریم با صرفه‌جویی بتوانیم روزهای گرم سال جاری را با کمترین مشکل سپری کنیم.

فرامینی با اشاره به اتمام اجرای فاز نخست مجتمع آبرسانی روستایی شولم فومن، گفت: با پایان این فاز تعداد بالغ بر ۳۰۰ خانوار در روستاهای حسینکوه و شیرذیل از آب آشامیدنی مناسب برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب این روستاها، ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این خانوارها ۴۱ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع انجام شده است.

این مسئول احداث یک باب مخزن زمینی ۲۰۰ مترمکعبی و حفر یک حلقه چاه را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در فاز دوم این پروژه آبرسانی دو باب مخزن تعدیل فشار ۵۰ و ۱۰۰ مترمکعبی راه‌اندازی و ۲۹ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه گیلان دارای یک‌هزار و ۶۶۴ روستای برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است، یادآور شد: با کمترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب، آب آشامیدنی تمام مشترکان روستایی فراهم می‌شود.

فرامینی از برطرف شدن مشکل ضعف فشار آب شرب ۲۵ روستا در شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال خبر داد و خاطرنشان کرد: فشار آب شرب هشت روستا با ۹۰۰ خانوار ماسالی برطرف شده است./فارس

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …