چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل آبفای گیلان: ۳۰ درصد پروژه فاضلاب رشت تا پایان سال ۹۴ ساماندهی می‌شود

همای گیلان:مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد پروژه فاضلاب رشت تا پایان سال ۹۴ ساماندهی می‌شود، گفت: در سال ۹۴ اجرای پروژه در رشت در شش جبهه کاری اجرایی می‌شود.

مدیر املش

کاظم لطفی ، با اشاره به رویکرد شرکت در اجرای طرح فاضلاب این شهر، اظهارکرد: طرح فاضلاب بهداشتی رشت با استفاده از تسهیلات بانک جهانی و منابع ملی اجرا شد که با توجه به کاهش اعتبارات مورد نیاز به منظور تسریع در روند بهره‌برداری از این پروژه عظیم ملی، استفاده از ظرفیت‌های کنونی و بهره‌مندی از مشارکت مردمی در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب فخب ۷۳۰ لیتر در ثانیه است، افزود: ایستگاه پمپاژ PSN با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه بخشی از فاضلاب شهر رشت را به تصفیه خانه منتقل می‌کند و ایستگاه پمپاژ PSW با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: با اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی حجم عظیم فاضلاب‌ها به حوضچه‌های آرامش و بخشی با BOD و COD پائین به رودخانه‌ها وارد می‌شود که با این طرح ۳۰درصد مشکلات رشت مرتفع و برای رفع ۷۰درصد باقیمانده احداث تصفیه‌خانه‌های کوچک در مسیر دو رودخانه گوهر رود و زرجوب که فاضلاب به آن وارد می‌شود، است.

لطفی با تأکید بر اجرای تبصره سه ماده واحده قانون تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب که به تصویب مجلس نیز رسیده است، تصریح کرد: در راستای احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب می‌توان از محل دریافت مشارکت مردمی در نقاط ورودی رودخانه‌ها با احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای خطوط انتقال نسبت به احداث تصفیه‌خانه اقدام کرد تا فاضلاب تصفیه شده براساس استانداردهای زیست محیطی به رودخانه‌ها وارد شود.

وی تولید فاضلاب در رشت را حدود ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: فاضلاب خانگی حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و حجم پساب و روان‌آب‌ها حدود ۵۰۰۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به محدودیت ظرفیت تصفیه‌خانه فخب احداث تصفیه‌خانه در حد فاصل دو رودخانه گوهررود و زرجوب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد پروژه فاضلاب رشت تا پایان سال ۹۴ ساماندهی می‌شود، گفت: در سال ۹۴ اجرای پروژه در رشت در شش جبهه کاری اجرایی می‌شود و تا پنج سال آینده به سرانجام می‌رسد.

لطفی با بیان اینکه برای اجرای طرح سیستم فاضلاب شهری رشت به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تاکید کرد:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نگاه ویژه استاندار گیلان امیدواریم این طرح در مدت تعریف شده مورد بهره برداری قرار بگیرد./تسنیم

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …