چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد کمبود ۱۰۰۰ معلم در مدارس ابتدایی گیلان

همای گیلان:با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جاویدان استان مرتضی مطهری و هفته معلم، با اشاره به برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: ۱۴ اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی و شرکت در مراسم گرامیداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان حضور می‌یابد.139211031550018481970353

وی با اشاره به دیدار فرهنگیان و معلمان گیلان در روز ۱۳ اردیبهشت ماه با نماینده ولی فقیه در گیلان آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، افزود: محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور نیز ۱۲ اردیبهشت ماه در زیباکنار در همایش بزرگ فرهنگیان استان سخنرانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از فرهنگیان نمونه گیلان، گفت: مسائل، مشکلات و درخواست‌های فرهنگیان در سفر یک روزه وزیر مطرح شد و تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی و رسیدگی به مطالبات فرهنگیان و معلمان انجام می‌دهیم.

۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند

حاجتی از بازنشستگی ۵۰۰نفر از نیروهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در سال تحصیلی امسال، اجرای نظام ۳-۳-۶ دراستان گیلان و  افزایش یک کلاس در مقطع ابتدایی، هزار نفر کمبود نیرو ایجاد شده است.

وی گفت: کم کردن یک کلاس متوسطه هزار نیرو مازاد بر نیاز شد اما مدیران کارآمد ما توانستند با تدبیر این مشکل را مرتفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به دو پروژه عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: تنها استخر شنای مختص فرهنگیان در شهر رشت به دلیل بارش برف شدید در سال  ۸۳ تخریب شد و تاکنون موفق به ساخت مجدد آن نشده‌ایم.

حاجتی افزود: ساخت سالن همایش هزار نفره که از بودجه دو منطقه خمام و خشکبیجار در ۱۷ سال پیش با مبلغ ۱۰ میلیون تومان آغاز به ساخت شد تاکنون تنها ۶۵درصد از آن ساخته شده  و  ۳۵درصد دیگر آن تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

وی، آموزش و پرورش و معلمان را راهنمایانی امین و پیشاهنگ صالح انسانیت در پیمودن فرآیند تکامل و تعالی دانست و تصریح کرد: در حقیقت معلمان معماران حقیقی ظاهر و باطن فرهنگ و تمدن بشری هستند و بر این اساس امام راحل(ره) معلمان را همسنگر و همراه پیامبران دانستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان آموزش و پرورش را سنگ بنا و قاعده اساسی بنای رفیع جامعه موعود اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کردند.

حاجتی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصادو فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نهادهایی که ایشان خطاب دادند آموزش و پرورش است که سهم بسزایی در تعلیم و تربیت دارد.

وی افزود: باید تلاش خود را همگام با دولت تدبیر و امید و با بهره‌مندی از اندیشه‌های همه صاحب‌نظران در راستای اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و ارتقای علمی جامعه در سال فرهنگ انجام دهیم./تسنیم

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …