چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل استاندارد گیلان تاکید کرد؛ لزوم استفاده از استانداردها در مجتمع های خدماتی، رفاهی

اشکانی پور از تشدید نظارت بر وسایل شهربازی‌ها و لزوم استفاده از استانداردها در مجتمع‌های رفاهی و خدماتی گیلان خبر داد.

همای گیلان، به نقل از شبستان، «داریوش اشکانی‌پور» امروز(شنبه،۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران با تاکید بر نهادینه کردن حقوق شهروندی در جامعه، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم را از اولویت‌های سازمان استاندارد اعلام کرد و گفت: رسانه یکی از مهمترین بازوان کمکی سازمان‌های نظارتی و عاملی تاثیرگذار در احقاق حقوق شهروندی است.

مدیرکل استاندارد گیلان ادامه داد: مردم باید با آگاهی کامل نسبت به حقوق شهروندی، مطالبه‌گر باشند چراکه همین مطالبه‌گری موجب احساس مسئولیت بیشتر مدیران شده و شرایط را برای آنان سخت‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارتقا دانش و آگاهی مردم تصریح کرد: متاسفانه با مشکلات بسیاری در حوزه کنترل کیفیت واحدهای تولیدی مواجه هستیم که برخی واحدهای تولیدی به نوعی با آن مدارا کرده و برخی هم از این شرایط سواستفاده می‌کنند.

اشکانی‌پور کیفیت محصول و سلامت جامعه را اصل اساسی نظارت‌های سازمان استاندارد اعلام و اظهارداشت: بسیاری از تولیدکنندگان(نه به معنای واقعی) که حتی با جان انسان‌ها سر و کار دارند به منافع مادی توجه می‌کنند تا سلامت جامعه که با این افراد برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نظارت‌های بازار در قالب طرح‌های مختلف اذعان کرد: با عملیاتی شدن سامانه یکپارچه «سینا » مکان تولید محصولات مهم نیست و در صورت مشاهده تخلف و محصول بی‌کیفیت می‌توان  از واحد تولیدی شکایت کرده تا محصولاتش مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

اشکانی پور از تقویت واحد رسیدگی به شکایت در استاندارد گیلان خبر داد و گفت:‌ استانداردسازی خدمات اجباری است و فقط به تولید محصول مربوط نمی‌شود و همه حوزه‌های خدمات را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آغاز استانداردسازی شهربازی‌ها و مجتمع‌های تفریحی، رفاهی به منظور ایمن‌سازی افزود: نظارت بر آسانسورهای عمومی نیز این هفته عملیاتی می‌شود.

اشکانی‌پور از شهروندان خواست هنگام خرید حتما به علامت استاندارد کالا‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده کالا‌های فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره‌کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …