چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل امور بانوان گیلان: ۱۵ درصد از جمعیت شاغل گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند

همای گیلان:سیده ساحره میرسیدی بعد از ظهر امروز در نشست استاندار گیلان با بانوان شاغل استان با اشاره به صفات فاطمه زهرا(س)اظهار کرد: تکریم از ایمان،علم،جهاد ،شهادت تکریم از اخلاق و مکارم بانوی اسلام است.

139301301844523322563743

وی با اشاره به اینکه ۴۹.۳ درصد از کل جمعیت گیلان را زنان تشکیل می دهد،افزود: ۱۵درصد از جمعیت شاغلین استان استان را بانوان در برمی گیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان از جمعیت ۳۵هزار و ۵۰۰نفری جویای کار بالای فوق دیپلم در استان خبرداد و گفت: از این میزان ۲۰هزار و ۸۰۰نفل را بانوان تشکیل می دهند .

میر سیدی کمبود مشارکت بانوان در امور اقتصادی را مورد تاکید قرارداد و بیان کرد: نیازمندی به توانمندی بانوان در توسعه اقتصادی احساس می شود.

وی با اشاره به نشست های که دفتر امور بانوان استانداری با مشاورین اجرایی و دستگاههای دولتی برگزار کرده است،افزود: در این جلسات محور فعالیت ها و انتظارات و اقدامات در حوزه بانوان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان، ارتقا نگرش به بانوان در ابعاد فردی ،اجتماعی و سیاسی را مورد تاکید قرارداد و گفت:زنان در حوزه سیاسی و در تداوم و بقای انقلاب بسیار اثرگذار عمل کردند.

میر سیدی با اشاره به بعدفرهنگی و افزایش قدرت تجزیه و تحلیل بانوان اظهار کرد: باید در بعد اقتصادی بانوان توانمند و نخبه شناسایی شوند.

وی حمایت از تشکل های غیر دولتی هدفمند را از مباحث مورد توجه عنوان کرد و گفت: تمرکز بر روی اشتغالزایی بانوان با استفاده از صنایع دستی و مشاغل خانگی مورد توجه است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان،با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگ سازی باید در حوزه های عقیدتی ،سیاسی ،آموزش های لازم صورت گیرد ،بیان کرد: پژوهش های کاربردبردی در حوزه بانوان باید افزایش یابد.

میر سیدی تصریح کرد: با توجه به دغدغه های استاندار در بهره گیری از فرصت ها و برنامه ریزی معین در جهت ایجاد اشتغال ما نشست های تخصصی با دستگاه های اجرایی با تمرکز کسب و کار دنبال می کنیم.

وی همکاری با فرمانداران برای ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی را موورد تاکید قرارداد و افزود: سلامت روانی اجتماعی خانواده و اجتماعی بانوان از اموری که باید به آن توجه شود.

میرسیدی از ایجاد فضای آموزشی با همکاری شهرداری رشت در محله عینک و حمیدیان برای آموزش در بحث سلامت روانی و حرفه آموزی خبرداد و گفت: ۵۰۰برنامه در سطح دستگاههای اجرایی استان برای هفته زن برنامه ریزی شده است./تسنیم

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …