چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر حوزه  علمیه خواهران کشور در آستانه اشرفیه :تاکنون ۹۰ هزار نفر درحوزه‌های علمیه خواهران فارغ التحصل  شده اند

اختصاصی همای گیلان:آیت‌الله محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگاران بابیان این نکته که تاکنون در ۱۴ رشته و سطوح چهارگانه بالغ‌بر ۹۰ هزار نفر فارغ التحصل داشتیم افزود: این تعداد از آمار با توجه به پراکندگی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور و حوزه مستقل است.
download (2)
این استاد حوزه با اشاره به اجرای ۳۰۰ طرح عمرانی در کل کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷۰ طرح عمرانی حوزه علمیه خواهران کامل و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است و بقیه طرح‌ها پیشرفت آن‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است
آیت‌الله جمشیدی تعداد طرح‌های در حال احداث را مجموعا ۱۴۰ پروژه نام برد و گفت: اعتبارات این پروژه از منابع مختلف اعم از دولتی، استانی و خیرین تأمین‌شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور میزان اعتبارات پروژه‌های اجرایی را بالغ‌بر ۱ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد که مجموع کمک‌های دولت تاکنون در طول اجرای پروژه در سال‌های اخیر ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است.
وی بابیان اینکه حوزه علمیه متعلق به همه جامع است درباره توسعه کمی و کیفی آموزشی در سطوح تحصیلات گفت: بیشتر اهداف ما متمرکز بر تحصیلات تکمیلی در سطح ۳ و ۴ و درجای که حداقل سطح ۲ را نداریم راه‌اندازی این سطح در اولویت ما است.
وی به شکوفایی آموزشی و پژوهشی در حوزه خواهران اشاره کرد و یادآور شد: در سطوح هم‌عرض حضور خواهران در جشنواره‌ها جهش بزرگی را ازلحاظ آمار و آثار نسبت به برادران داشته‌ایم که تاکنون ۱۲۰ اثر و بیش از ۶۰۰ مقاله و پایان‌نامه چاپ‌شده است.
این استاد حوزه به برگزاری بیش از ۳۰۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌ای علمیه طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: این حرکت و نظریه‌پردازی و جنبش فکری در حوزه علمیه یک نویدی است که بر اساس منویات رهبری حرکت کنیم.
آیت الله جمشیدی به حضور ۴ هزار نفر از خواهران در شبکه پرتال فضای مجازی «کوثر نت» اشاره کرد و گفت: در این فضای مجازی تبلیغ و ترویج مباحث دینی با ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی که اثرگذار در فضای مجازی است فعالیت دارد.
وی به فراهم آوردن زیرساخت‌های فضای مجازی در بخش پژوهش گری اعم از استاد، دانشجو، پژوهشگر و مبلغ اشاره کرد و گفت: با یک برنامه ۳ تا ۵ ساله می خواهیم به اهداف خود ازلحاظ نظارت کمی و کیفی در فضای مجازی در بخش خواهران در حوزه به یک جهش خوب دست‌یابیم.
هم‌چنین مدیر حوزه علمیه کشور در دیدار با آیت‌الله محمدعلی امینیان گزارشی را از روند اقدامات حوزه‌های علمیه ارائه و سپس از روند اجرایی حوزه علمیه خواهران در آستانه‌اشرفیه آگاه شد.
در این دیدار آیت‌الله امینیان طی سخنان کوتاهی گفت: هدف ما در حوزه‌ها با عنایت امام زمان ساختن انسان برای جامعه متعالی است
عضو خبرگان رهبری ضمن ابراز خر سندی از این دیدار گفت: آن چیزی که علمای دینی در تلاش هستند و دورهم جمع می‌شوند نظری جز عنایت صاحب‌الزمان نداشته و ندارند.
آیت‌الله محمدرضا جمشیدی در پایان دستورات لازم را جهت تجهیز کتاب‌خانه، کلاس‌های آموزشی مجهز به دستگاه رایانه، آشپزخانه و راه‌اندازی سایت حوزه صادر کرد.
لازم به یادآوری است که در این دیدار فرماندار، مدیر حوزه‌های علمیه گیلان و جمعی از روحانیون و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …