چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلا

نسخه چاپیارسال به دوستان
همای گیلان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت گیلان تا پایان برنامه پنجم اجرا می‌شود.
download

محمد اکبرزاده عصر امروز در نشست بررسی مسایل و مشکلات تهیه و اجرای طرح هادی بنیاد مسکن رودسر گیلان را جزو پنج استان برخوردار از سهمیه تامین اعتبارات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی نقدینگی برای جبران عقب‌ماندگی استان در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی اختصاص یافته است.

این مسئول از بهره‌مندی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت از تهیه طرح هادی تا پایان برنامه پنجم در گیلان خبر داد.

وی افزود: منابع استانی، ملی، مشارکت دهیاری‌ها در تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی و نیز منابع خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها به کمک ما می‌کند تا این طرح به یک سرانجام مطلوب برسد.

صدور ۲ هزار سند مالکیت تک برگی در روستاهای رودسر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: علاوه بر اعتبارات تخصیصی، فرماندار باید روستاهایی که قرار است طرح هادی در آن اجرا شود را مشخص کند تا ما مکلف به تهیه اجرای طرح شویم.

به گفته وی با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده در آینده شاهد جهش و شتاب در تهیه و اجرای طرح هادی و جبران عقب‌ماندگی‌های آن خواهیم بود.

اکبرزاده از صدور ۲ هزار سند مالکیت روستایی تک برگی در روستاهای رودسر در سال جاری خبر داد و افزود: صدور سندهای مالکیت روستایی موجب ماندگاری روستائیان در روستاها می‌شود و از آسیب مهاجرت به شهرها می‌کاهد.

وی از مشارکت خیران مسکن ساز در ساخت و سازهای روستایی خبر داد و گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جبران عقب‌ماندگی در تهیه و اجرای طرح هادی رودسر استفاده کرد.

توزیع عادلانه اعتبارات در گیلان

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار توزیع عادلانه اعتبارات در سطح استان شد.

محمدمهدی املشی اظهار کرد: این عدالت نیست که در تهیه و اجرای طرح هادی رودسر از همه جای کشور و استان عقب‌تر باشد و باید بیشتر کار شود تا تضییع حق در منطقه صورت نگیرد.

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …