چاپ مطلب چاپ مطلب

مراسم روز درختکاری در پارک شهر رشت برگزار شـد


چهارشنبه ۱۵ اسفند مراسم روز درختکاری به همت سازمان سیما، منظر و فضای شهر شهرداری با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری و مدیران شهرداری در پارک قدس رشت برگزار گردید.

به گزارش همای گیلان ، در این مراسم رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در روز درختکاری با تقدیر از همه افرادی که در حفظ فضای سبز شهری تلاش می کنند، اظهار داشت: روز درختکاری در کنار دانش آموزان و همشهریان عزیز فرصتی مناسب در یادآوری اهمیت و گامی در راستای فرهنگسازی در این حوزه میباشد.

عاقل منش افزود: سرسبزی امروز شهر رشت مدیون تلاش های کارگران عزیز حوزه فضای سبز شهرداری است که باید به صورت ویژه از تلاش آنها قدردانی شود و حفظ و نگهداری فضای سبز بالاترین قدردانی از زحمات این عزیزان محسوب می شود.

وی با تاکید بر این مطلب که درخت ارزشمندترین ودیعه خداوند بر روی زمین محسوب می گردد، بیان داشت: تسویه هوا و ایجاد نشاط و شادابی عمومی بخشی از فواید حفظ درختان و فضای سبز میباشد.

دکتر رمضانپور نیز با تبریک روز درختکاری و تجلیل از همه افرادی در حوزه ایجاد و حفظ فضای سبز تلاش می کنند، اذعان داشت: آینده کشور در دستان دانش آموزان امروز است و این عزیزان باید با آموزش و پرورش مناسب امروز نیازمندی های آینده کشور در حوزه های اجرایی را تامین کنند و یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در سنین پایه در مورد آن آموزش ببینند، حفظ محیط زیست میباشد.

عضو شورای شهر رشت افزود: درخت عنصر حیات انسان میباشد و در دنیای صنعتی امروز که با بحران هایی همچون آسیب لایه ازون مواجه است بیش از همیشه اهمیت درخت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود با توجه به سرسبزی گیلان به عنوان وجه تمایز آن با سایر نقاط کشور و حفظ این ویژگی که حائز اهمیتی ویژه میباشد، همه شهروندان در هر جایگاهی که قرار دارند باید تلاش کنند تا سرانه فضای سبز در رشت ارتقا یابد.

در پایان نیز نهال های درخت آزاد توسط اعضای شورا و مدیران شهری در پارک کاشت شد و از برخی سبزبانان نمونه تجلیل به عمل آمد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …