چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون گردشگری گیلان: اقامت ۴.۵ میلیون گردشگر نوروزی در گیلان ثبت شد

همای گیلان: معاون گردشگری گیلان با اشاره به افزایش ورود گردشگران به گیلان، گفت: اقامت ۴.۵ میلیون گردشگر نوروزی در گیلان ثبت شد.

حمید آذرپوربا بیان اینکه بازدید گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی گیلان در طرح نوروزی امسال ۲۵درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی و موزه نظامی انزلی از اماکن تاریخی و موزه‌های پربازدید گیلان است.

وی با بیان اینکه ماسوله بیشترین ورودی گردشگران به اماکن تاریخی گیلان را به خود اختصاص داده است، افزود: ورود گردشگران به اماکن تاریخی گیلان سیر صعودی دارد.

معاون گردشگری گیلان با اشاره به وضعیت مناسب آب و هوا در این استان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روزهای پرترافیک‌تری را در گیلان شاهد باشیم چرا که بارندگی‌ها در گیلان کاهش یافته است.

آذرپور با بیان اینکه تا پایان هشتم فروردین بیش از ۷۴۵هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو وارد گیلان شده است، تصریح کرد: شاهد افزایش ورود خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان هستیم.

وی با اشاره به اقامت ۴میلیون ۱۱۴ هزار و ۳۵۹ نفر اقامت شب گردشگران تا پایان روز هشتم فروردین ۹۴، اظهار داشت: خدمات رفاهی به گردشگران افزایش یافته و این آمار نیز دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری گیلان با اشاره به افزایش ورود گردشگران به گیلان، گفت: امروز نیز شاهد روند صعودی اقامت گردشگران بودیم و اقامت ۴.۵ میلیون گردشگر نوروزی در گیلان ثبت شد.

آذرپور افزود:  بازرسان و ناظران استانی، یک‌هزار ۲۳۳ بازدید از اماکن اقامتی و گردشگری انجام داده‌اند که میزان بازدیدها ۲۵ درصد افزایش داشته است و نظارت‌ها در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نیز تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ ی

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …