چاپ مطلب چاپ مطلب

مهدوی عنوان کرد: دومین شهر متراکم کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند

همای گیلان:فرماندار شهرستان رشت گفت: شهر باران به عنوان دومین شهر متراکم کشور با مشکلات فراوانی مانند حمل ونقل عمومی نامناسب و حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می‌کند.

 IMG11101276

سید عیسی مهدوی ظهر چهارشنبه در نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور که در ساختمان شهرداری واقع در میدان شهدای سر پل ذهاب رشت برگزار شد، با بیان اینکه این شهر بعد از تهران از نظر فشردگی جمعیت در جایگاه دوم کشوری قرار دارد، افزود: تمرکز خدمات به ویژه در بخش درمانی و پزشکی، کمبود سطوح اراضی، حمل و نقل درون شهری، فشردگی جمعیت شهری و گسترش حاشیه نشینی از مسائل مهمی بوده که گریبانگیر شهر باران شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ هزار نفر در شهر رشت زندگی می‌کنند که ۷۴ درصد جمعیت گیلان را در بر می‌گیرد که با وجود این فشردگی جمعیت این شهر به ۶۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع می‌رسد.

فرماندار رشت با بیان اینکه کارکرد شهرهای گیلان روستایی – شهری است، ادامه داد:در حال حاضر تنها ۱۰ شهر استان جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر دارند و در سایر شهرها نیز زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن است.

وی به تمرکزگرایی رشت به عنوان مرکز خرید سایر مناطق استان اشاره کرد و گفت: مرکز خرید محصولات کشاورزی و نیمه کشاورزی گیلان در رشت قرار دارد و این در حالیست که ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و تنها ۳۰ درصد جعیت روستاها در سایر مناطق کشور در روستاها متمرکز است.

مهدوی با بیان اینکه ۴۰ درصد مساحت گیلان از مناطق جلگه ای تشکیل شده که ۸۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است، افزود: استفاده از وسایل نقلیه شخصی در رشت به دلیل ساختار بخصوص شهر نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است که حاشیه‌نشینی نیز بر این مسئله دامن زده است./مهر

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …